Патч для Империи - Страница 26 - Empire: Total War - TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр Перейти к содержанию
TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр

Патч для Империи


Period

Рекомендуемые сообщения

2SonarMaster

Какой там патч, у меня вот АИ взбесился

Во-во. Это у него бывает. Причем не только на стратегии, но и на тактике. Очень грамотно проводит "стандартные" бои.

Это говорит о том, что инструмент (ядро) позволяет АИ вести более агрессивную и грамотную политику. Просто она рандомна, и приоритет отдан "легкому" для игрока сценарию. Так сказать для поддержания интереса новичков.

Не совсем понятно почему на высоких уровнях сложности этот механизм не включаеться?..

Ссылка на комментарий

2basil13

2SonarMaster

воть, а когда у меня в первой кампании за Швецию было такое мне не верили :). Правда - к сожалению - тогда это было первый и последний раз. с тех пор успел провести кампании за Испанию Прусию и Россию (первые две выиграл но не смог доиграть - вылеты, последнюю впервые довел до конца и финального ролика победного) - так Аи пассивен и туп.. :((

 

Я в шоке... что сделать чтобы он всегда был как в первый раз?!

Ссылка на комментарий

2Russian1978

воть, а когда у меня в первой кампании за Швецию было такое мне не верили . Правда - к сожалению - тогда это было первый и последний раз. с тех пор успел провести кампании за Испанию Прусию и Россию (первые две выиграл но не смог доиграть - вылеты, последнюю впервые довел до конца и финального ролика победного) - так Аи пассивен и туп..

Я в шоке... что сделать чтобы он всегда был как в первый раз?!

Имхо дело в определенной последовательности действий. Я играл за Швецию, но не был особенно впечатлен :) Потому что сразу вынес датчан. Т.е играть интересно, когда начинаешь сам себе жизнь усложнять :)

Ссылка на комментарий

Имхо, согласен с basil13, впечатление такое, что рандомно (или в зависимости от чего-то) включается агрессивное поведение АИ. Причем, в зависимости от чего, не ясно, я в принципе, всегда играю в начале без раша. И эту компанию за шведов начал тоже без атак, да и воевать АИ начал между собой сходу. Так, что рандом. Может патч превратит этот рандом в постоянство ) Ждем-с ))

Ссылка на комментарий

УРААААААААААААААААААА ПАТЧ СЕГОДНЯ!!!!!!!! (видимо по нашему времени поздно ночью)

http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/55220

 

список изменений:

 

CRASH FIXES

- Fixed crash when disbanding generals unit.

- Fix for crash on trying to merge ships from port into ships next to port.

- Fixed rare crash relating to boarding.

- Fixed crash to do with reinforcing armies.

- Fixed crash on revolution video attempting to play.

- Fixed crash for double clicking on sinking ship on campaign map.

- Fix for crash on merging units but moving into fort before army arrives.

- Fixed several crashes related to rakes.

- Fixed crashes relating to battles when running Czech or German versions of the game.

- Fixed crash on moving army into region of faction player has military access and then cancelling military access.

- Fixed crash on trying to exchange ships between 2 fleets.

- Fixed crash on spamming move orders to puckle guns locked in melee combat.

- Fixed hard lock on inviting host to their own MP game.

- Fix to prevent loading of mod causing crash post patch.

- Various end turn crash bugs fixed.

- Fixes to crash bugs relating to completion of revolutions.

- Some fixes relating to merging and disbanding.

- Fix for several crashes in land battles.

- Several crashes relating to attacking cities fixed.

- Several load save game crashes fixed.

 

CAMPAIGN

- Armies now placed correctly on battlefields in relation to campaign.

- Fix for nearby ships sometimes not being included as reinforcements for battles.

- Fix for incorrect numbers sometimes showing on trade routes.

- Units with limits on how many can be recruited now show how many are available.

- Various fixes relating to rakes and infiltrating.

- Fixes relating to problems moving armies/merging into army's right next to settlements.

- Various trade bug fixes.

- Fix for moving agent from settlement moving army instead of agent.

- Fix for several bugs relating to military access and armies being in regions.

- Fix for tattered flags appearing on fleet/armies even when at full strength/fully repaired.

- Fix for sallying out armies breaking siege at times even when losing the battle.

- Fix for bugs relating to capturing ships on returning to campaign map from naval battle.

 

LAND BATTLE

- Improvements to path finding have been made.

- Some fixes to units not garrisoning buildings.

- Fort gate ownership made clearer with faction flags appearing at the gatehouse.

- Fix for problem relating to artillery unlimbering after being ordered to limber.

- Fix for puckle guns moving on their own in some circumstances.

- Fix for big slowdown in unit movement on some battle maps in the Road to Independence episodes.

- Fix for missile cavalry not reloading when out of combat.

- Jaegers now have muskets instead of incorrect rifles, Prussian Jaegers keep rifles.

- Quebec episodic land battle fixed ground type in deployment area

- Fix for unrealistic numbers when ending a land battle by quitting on the battle results screen.

 

NAVAL BATTLE

- Several fixes for ships clipping into each other.

- Improvements to boarding have been made. Crew is more fluid in attack and more resolute in defence. Men survive long fall and officers join in the boarding attack.

- Crew uniforms improved to make identification of the crew type and faction easier.

- Defending ship is not allowed to fire cannons anymore during boarding procedure.

- Improved naval grouping UI and group movement made.

- Improvements made to ship collisions to reduce chance of ships getting stuck.

- Fix for sail damage not being shown when volumetric effects turned on.

 

MULTIPLAYER

- Various fixes for joining games/game lobby issues.

- Fixes for problems relating to spectators being kicked/locking up on other players joining games in certain instances.

- Long riflemen and winged hussars removed from early era battles.

- Fix for insufficient funds always showing on unit cards even when enough money is available.

- Player name is now displayed on unit tooltips.

- Team chat is now displayed in a different colour.

 

AI

- Basic fix for AI being unable to move army by fleet.

- Aggression of factions in campaign improved, as well as tweaks to diplomacy.

- Improvements to campaign AI relating to its waging of wars, recruitment and movement of armies.

- Improvements made to battle AI to make it more reactive, use buildings better as well as squares and rakes.

- Siege battle AI improvements made.

- Improvements to naval AI to make it bunch up less, its use of galleys and long range units such as bomb ketches.

 

MISCELLANEOUS

- Delete save game button added to save game list.

- View replays button added to single player Play Battle menu.

- Various sound fixes and improvements.

- Various incorrect text messages fixed.

- Fixes to various graphical glitches with display of walls.

- Fixes made for stuttering videos.

- Fix for several game option settings not being saved correctly, including settings such as floating flags.

- Fix for unit voices/attack confirmation being heard for all units in an alliance instead of just for the player's army.

- Armour and shield values are now added into melee defence value shown on unit cards.

- Lots of other small and minor bug fixes.

 

BALANCING

- Land unit recruitment cost in campaign has been increased, with higher cost on higher difficulty level.

- Ship recruitment and upkeep costs have been increased in campaign.

- Various balancing and cost adjustments to improve multiplayer land battle balance.

- Ship costing improvements made for both campaign and multiplayer.

- Economic tweaks have been made to campaign to reduce amount of money made in later part of campaign.

 

EXTRA NOTE:

- We are aware of an issue with community created maps that results in a crash when someone without the map tries to join the game. This crash will be fixed in the next patch.

- Further work is being done on improving AI Naval invasion behaviour and this will be included in the next upgrade patch.

- Please also note that this update is save game compatible but you should start a new game to see all of the benefits.

Изменено пользователем Hint
Ссылка на комментарий
- Defending ship is not allowed to fire cannons anymore during boarding procedure.

 

Теперь можно брать корабли на абордаж. Аллилуйя.

 

Aggression of factions in campaign improved, as well as tweaks to diplomacy.

 

Надеюсь, что на высоких уровнях сложности ИИ будет безумно агрессивным, таким как были Монголы и Тимуриды из М2ТВ.

 

P.S. Изменений не так много, как хотелось. Многие проблемы так и не решили. Будем ждать пресловутый next update.

Изменено пользователем RusXP
Ссылка на комментарий
Armies now placed correctly on battlefields in relation to campaign.

Да, теперь подкрепления будут появляться, там где нужно. :)

ЗЫ но все таки еще очень огорчает что не пофиксили юберское каре. :(

Various balancing and cost adjustments to improve multiplayer land battle balance.

а вот этот пункт очень интересен, возможно подняли цены на "легких" драгунов.

Изменено пользователем Hornet
Ссылка на комментарий

2RusXP

Изменений не так много, как хотелось. Многие проблемы так и не решили.

как раз все проблемы которые я встречал и о которых читал решили :)

Basic fix for AI being unable to move army by fleet.

то есть Аи просто не мог войска на корабли грузить. Теперь может )

its use of galleys and long range units such as bomb ketches.

галеры теперь как кечи бомбардирские будут использоваться.. значит тактика против галер измениться.. и все наработки придется менять)

 

Economic tweaks have been made to campaign to reduce amount of money made in later part of campaign

хе.. денег в конце игры будет меньше.. это гуд..)

 

you should start a new game to see all of the benefits.

новую кампанию надо начинать хотя патч совместим и со старыми сейвами.. просто не увидите все новшества)

 

ЗЫ. Цена набора увеличина для сухопутных и морских юнитов.. и корабли дорожде и войска.. и в мультике и в сингле)

Изменено пользователем Chernish
Ссылка на комментарий

2Chernish

как раз все проблемы которые я встречал и о которых читал решили :)

 

Еще остались вопросы:

1. фактории, которые ИИ не атакует

2. артиллерия, которая в некоторых случаях безбожно "косит"

3. не сдающиеся города

4. блокированные морские пути, которые ИИ не освобождает

5. игра "захвати флаг" в исполнении ИИ при штурме крепостей

6. неправильная стрельба из-за укрытия линейной пехоты при изобретении шеренг

и т.д.

Изменено пользователем RusXP
Ссылка на комментарий

http://shoguntotalwar.yuku.com/sreply/7287...ily-Update.html

 

Рад сообщить, что патч номер 3 для Empire: Total War будет доступен для скачивания этим вечером. Список изменений можно увидеть здесь.

 

Пожалуйста, учтите, что несмотря на то, что старые сейвы будут работоспособны, вам придётся начать новую игру, чтобы увидеть все улучшения.

Ссылка на комментарий

2Monkey D. Luffy

2MARIAN

 

VokialMax:

в папке "креатив эссембли" на диске с (там, где савки и т.п.) папка "емпайр", в ней папка "скриптс", удалить файл ... не помню названия, он там 1, тхт )

потом запуск игры и все настройки по новой врубить

C:\Documents and Settings\имя юзера\Application Data\The Creative Assembly\Empire\scripts файл preferences.empire_script.txt

Изменено пользователем Chernish
Ссылка на комментарий

http://shoguntotalwar.yuku.com/sreply/7289...ily-Update.html

 

В дополнение к вышесказанному хочу отметить, что вы увидите максимум изменений в стратегическом режиме если начнёте новую компанию на нормальном уровне или более высоких. Это потому, что мы при построении баланса отталкивались от "нормального" уровня AI.

Ссылка на комментарий

а как понять проапдейтилась ли империя через стим? Какой номер у апдейченой версии, подскажите плиз

Изменено пользователем Цудрейтер
Ссылка на комментарий

2Chernish

Спасибо но это не помогло, а причина и правда в patch_special.pack, файлике что открывает спец юниты, удалил его и все запахало :)

Да цены поменяли, уланы стали дешевле лег драгун, мортиры по 900 монет (кемпера бьются лбом о сруб светлицы), будем изучать :)

Изменено пользователем MARIAN
Ссылка на комментарий
а как понять проапдейтилась ли империя через стим? Какой номер у апдейченой версии, подскажите плиз

1) В стиме в новостях обновлений погляди.

2) У меня при запуске в ГМ справа снизу новая версия высветилась

Ссылка на комментарий

2Chernish

patch_special.pack - что за хрень? у меня спешиал форс эдишн нет такого...

Эта штука позволяла открыть все юниты бонусные в игре не покупая спешел форс эдишен :) Теперь халяву обрубили.

Ссылка на комментарий

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
×
×
  • Создать...

Важная информация

Политика конфиденциальности Политика конфиденциальности.