Europa Barbarorum v1.0 - Страница 8 - Моды на Rome: Total War - TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр Перейти к содержанию
TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр

Europa Barbarorum v1.0


erekSON

Рекомендуемые сообщения

2Galloper

Есть мод который слегка "разгоняет" ЕБ. Может поможет?
Щас посмотрю, респект за ссылку!
Сам я почти сразу же бросил в нее играть чтобы впечатление не портить, жду с нетерпением релиза

Если прийдеться исправляь всю игру то релиза можно и не дождаться ;), а вообще навряд ли они это исправят, просто карту и другое надо сразу нормально делать, а исправлять это нереально

Ссылка на комментарий

Anyan

Не заметил тормознутости ЕВ по сравнению с другими модами - может чуть-чуть только.... У меня конфа Р4 2.8, GF6600, 1Gb оперативки.

А так мод оригинален именно геймплеем стратегическим, а не тактическим - тут ничего не изменилось по сравнению с РТВ.

главное - 4 сезона в год, явное влияние на трэйты предпринимаемых действий по сезонам (повоевал зимой - обязательно получишь отрицательный трейт, который правда можно вылечить). На своем форуме они сразу прописали, что включили в свой мод чей-то мод по трейтам - очень необычно...

Карта с системой провинций\базовых территорий, сатрапий и союзнических земель.... Ну и всё :) Да... еще юнитов куча и все несовчем обычные - кучи отрядов с бонусами против кавалерии.

Конечно несбалансированы все очень (особенно стрелки всякие) и по параметрам и по стоимости-содержанию-времени строительства (кораблик крутой за 17тыщ строится 5 ходов апкип под 3000 :) )

Вот так вроде....

Ссылка на комментарий

На форуме тамошнем пишут что новая версия в активной разработке. Сроков релиза не назывют, но все дышит уверенностью в скором ее появлении. Полагаю, счет пошел на недели.

Ссылка на комментарий

2lol

Не заметил тормознутости ЕВ по сравнению с другими модами - может чуть-чуть только.... У меня конфа Р4 2.8, GF6600, 1Gb оперативки.
хм.. ну с такой конфой действительно можно и не увидеть разницы! У меня намного поскромнее будет :(
А так мод оригинален именно геймплеем стратегическим, а не тактическим - тут ничего не изменилось по сравнению с РТВ.
Жаль, я больше слежу именно за тактикой!
Конечно несбалансированы все очень (особенно стрелки всякие) и по параметрам и по стоимости-содержанию-времени строительства (кораблик крутой за 17тыщ строится 5 ходов апкип под 3000  )
Ужас! Я попробовал за Галлов взять так сразу

-7 тысч "прибыли", как можно ТАКОЕ натворить?

2Galloper

Сам я почти сразу же бросил в нее играть чтобы впечатление не портить, жду с нетерпением релиза
Бросать имхо не надо, патч достаточно серьезно поправил игру так что уже вполне и я смог играть.

ЧТо интересно, так это тот факт что юниты прописаны почти все у всех - то есть видимо по регионам распределен найм. Ну страт карта это нечто! Реалистичность и красота - два в одном! Особенно понравилось обилие озер и островов. Однако несмотря на все прелести боюсь что собственно гемплей не изменился :( и в общем играть одинаково с ванилой, шкурки новые, карта, условия найма конечно привносят новизну и атмосферность но цели в общем теже самые, хотя я взял за Юаней и поставил целью сотворить монголо-татарское иго несколько ранее чем в истории :)

Ссылка на комментарий

2Anyan

Ужас! Я попробовал за Галлов взять так сразу

-7 тысч "прибыли", как можно ТАКОЕ натворить?

В принципе это неплохо потому что с такими расходами подход к игре меняется. Играть становится сложнее, на развитие тратится много времени а к тому времени пока разовьешся тебя чуть ли не каждый может обидеть. В этом моде я БОЯЛСЯ связыватся с ребелами :D Потому что каждый солдат и каждый бакс на счету.

Имхо все это долгое сторительство и дорогое содержание все таки искусственная сложность. В итоге игрок все равно будет зашибать свои 20-30 штук за ход а вот комп к тому времени выдохнется совершенно и как противник будет не рыба не мясо.

Бросать имхо не надо,

Я в этот мод обязательно сыграю потому что из того что я видел ЕБ по задумкам самый интересный.

Тем более оказывется

счет пошел на недели

 

:cheers:

Ссылка на комментарий

2maddog

Речь шла об этом ;)

http://twow.ru/forum/index.php?showtopic=3...ndpost&p=196256

Так как были жалобы на тормоза бетты.

Ссылка на комментарий

2TigerSS

Так люди а для какой версии данный мод?

1.2

И как этот мод классный или так не очень. Как на ваш взгляд?

Повторюсь, в двух словах - мне нравится из-за трейтов и прочих фишек. Геймплей нормалёк.

Ссылка на комментарий

Купил журнал *лучшие комп игры* за март месяц и в разделе *для стратега*

есть модики с описаниями от журнала.Всего три мода:

1.Гладиаторы--ну и описание(хрень какая-то).Открываю---мама дорогая--Европа Барбарум бета версия 0.7.2.Я значится сразу ставлю на RTW1.2.Загружаю,идет загрузочный скрин и.... вылетаю в винду :angry:.Может кто посмотрит в чем там дело?А?

ЗЫ:

2.Ром факшион мод(для РТР6.3).Обозвали они его типа:облака,ночное небо-звезды(парни обкурились).Поставил--все ОК.

3.Империя(они его так назвали).На самом деле для ВЛАД мода какое-то дополнение.

Ссылка на комментарий

Так, камрады, смотрим сюда: http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=61492&page=2

Официальное лицо обещает нам патч уже в эту субботу. "Если не случится чего-либо из ряда вон"....

Так что объявляется полная готовность!

Ссылка на комментарий

2Galloper Незаметил этот твой пост:

Я в этот мод обязательно сыграю потому что из того что я видел ЕБ по задумкам самый интересный.

Тем более оказывется

Цитата

счет пошел на недели

релиза? но я так и не понял какие в нем задумки, как играть то? То есть я считаю что хороший мод тот, в котором автор задает или новые цели или же новые способы для достижения старых.... здесь же за римлян брать не охота, поскольку Маре Нострум (Море Крови) мне кажется интереснее, за другие фракци практически невозможно по причине недостатка средств..... я б отредактировал эти параметры но никак не вникну в идею, потому что невижу интересных целей, вот только за китайцев показалось необычным

 

Имхо все это долгое сторительство и дорогое содержание все таки искусственная сложность. В итоге игрок все равно будет зашибать свои 20-30 штук за ход а вот комп к тому времени выдохнется совершенно и как противник будет не рыба не мясо.
конечно, надо наоборот бонусы чтоб комп имел а то неинтересно, вообще задача лишь до тех пор представляет интерес пока ее решение остается под вопросом, как только стопудово понятно что будет дальше то уже смысла играть нету.
В этом моде я БОЯЛСЯ связыватся с ребелами  Потому что каждый солдат и каждый бакс на счету.

не ну это явный перебор, по мне денег должно быть достаточно для решения насущных задач, иначе непонятно вообще что делать, вернее выход один захватывать новые провы, а вот этого я как раз и не люблю, удовольствие для меня представляет когда захват города\провинции являются событиями уникальными и труднодостижимыми, требующими долгой подготовки а когда это буденное событие... то совсем не то, поэтому такой способ для меня непринятен

Ссылка на комментарий

2Тушкан

Патч вышел. Качать отсюда http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=62053

да нехилый список исправлений! :

 

Changes from v0.7.2b

 

Bug fixes

 

Traits and Ancillaries

---------

- Fixed Desertwarrior trait

- fix for Carthage captures Syrakousai message (should have been Allied Greek Cities)

- added age cut-off for Scholarly trait (no more geezers becoming schoolboys)

- fix to prevent intelligent generals from getting checked for RomanHero and Brave twice

- Games Hater shouldn't get Gladiator ancillary; acquiring Gladiator will make it more likely to become a fan of the games

- Censor won't fine or censure himself for not being married or for living luxuriously

- Issue fixed where Censor would never lose his office

- fixed minor bug that would cause Primary Trait aggregate trait to display incorrect information

- fixed bug where son of Triumphator wouldn't get epithet

- fixed CTD issue for everybody who wins at the Olympics, set competitor as antitrait so it will go away

- fixed issue where admiral could not acquire CoronaRostrata

- fixed issue with wrong settlement names in Germany, for Sweboz Uniter trait

- fixes and refinements for Hellenic offices

- Fixed an issue where religion won't work as intended

 

 

 

Units and Buildings

-------------------

- fixed beginning placement of some buildings so that text/name would display properly

- Removed unique buildings from Skythia and Mikra_Skythia, they were showing up as Lake Avernus and Wintry Dodone.

- various fixes for unit recruitment issues, including:

-iberian velites recruitable everywhere for iberians and carthies, removed

-added turdulia line to iberian velites recruitment

-added sacred band infantry recruitment line for Zeugitana for Carthage

-added recruitment line for Dalmatia for illyrian units

-added recruitment line for KH and Mak units in Illyria_Hellenike

-added MIC 1&2 units to KH and Mak recruitment in Sardika

-removed galatian kluddolon recruitment from Scorcouw)

-added bactrian agema recruitment in Baktra, removed recruitment in Alexandreia

-added nomandherd and nomadsett recruitment

-added bataroas recruitment to Nervaea Belgae, Bellovacaea Belgae, Vindelicos, Volcallra, and Lugonesis for the Gallic factions

-limited belgae unit recruitment to Nervaea Belgae and Bellovacaea Belgae

-removed Casse, Aedui, and Arverni recruitment for belgae units under Govt 1)

-added Roman recruitment for several regional units

-removed botroas recruitment for Volcallra and Lugonesis

-removed gaeroas recruitment from Volcallra & Lugonesis

-removed clyddabre recruitment for Aedui and Arverni factions)

-added rorarii, accensi, and iphkratides hoplites to Roman recruitment in Syracuse

-added many Roman units (identical to Etruria) to Roman recruitment in Segesta

-corrected brihentin recruitment

-added Gallic units to Roman recruitment in Venetia & Aemilia

-added evocatae, antesignani and praetorian cavalry to Roman recruitment in Venetia & Aemilia

-added reformata & imperatoria cohort recruitment to Roman type 2 govts

-corrected an error in the "yeuzhi" noble name for nomad recruitment

-corrected "roman archer auxillia" recruitment

-limited praetorian cohort recruitment to Latium2 (Roma)

-commented out the building bonuses for nomadherd and nomadsett

-corrected azad asavaran, dehbad asabara, zradha shivatir, and zradhapahlavans recruitment for Pahlava

-removed unnecessary requirements from nomad buildings

-fixed late lybian spearman recruitment for Carthage

-corrected soldurii recruitment for Gallic factions

-corrected median cavalry recruitment area (identical to median javelin cavalry), and limited their recruitment to MIC3 and up

-corrected pahlavashivatir recruitment area, added parthia, and limited their recruitment to MIC2 and up

-removed Roman early equites recruitment for MIC 2

-corrected hetairoi recruitment problems (cultures swaped/lines missing)

-corrected hypaspistai recruitment problems (cultures swaped/missing line)

-corrected pheraspidai recruitment problems (cultures swaped/lines missing)

-corrected agemata (bactrian, basilikon, kleruchoi) recruitment problems

-corrected chaeonian guard recruitment problems

-corrected galatian kleruchoi recruitment problems

-corrected galatian kuarothori recruitment problems

-corrected thorakitai argyraspidai recruitment problems

-added calawre, rycalawre, and "barb chariot heavy briton" to Casse recruitment in Cassemorg)

-removed sotaroas reruitment for all provinces for Gallic factions, left recruitment for provinces in gaul and briton

-added "merc samnite spearmen" and "merc samnite heavy infantry" to recruitment in Apulia, Kalabria, and Campania for all factions

-fixed bad faction entries for several elephant recruitment lines

-added "elephant indian armored" to MIC4 recrutiment, removed Delta_Neilou from "elephant indian armored" recruitmet

-added "greek hippeis thessalikoi" recruitment for Makedonia for Maks and to Thessalia for KH

-removed duplicate brihentin recruitment line for Vindelicos

-removed superfluous lugoae recruitment for Gallic factions & Casse

-removed superfluous sphendonetai recruitment lines for Parthians & Sarmatians

-removed superfluous toxotai recruitment lines for Sarmatians & Yeuzhi

-removed libyphoenician (early & late) recruitment for all faction except carthage, augmented recruitment area for carthage

-removed chariot recruitment in egypt for casse & gallic factions

-fixed velites recruitment, now recruitable in all roman type 1 provinces (i.e. italy)

-removed herd requirement from High King Court recruitment for Sauromatae

-removed "roxolani lancers" recruitment from MIC 4 & 5 for Pahlava, replaced it in Shahrdar Camp recruitment

-removed "steppe cavalry scythianhorsearchers" recruitment from MICs for Sauromatae and Pahlava, replaced in nomad Camps

-added "chaeonian guard" recruitment to Illyria_Hellenike for Epeiros

-removed brihentin recruitment for several factions, changed govt requirements for all non-Gallic factions

-corrected carnute cingetos recruitment for Aedui

-corrected arverni arjos recruitment for Arverni

-removed gaesatae recruitment from briton

-limited mori gaesum recruitment for all factions to Helvetis

-Swap of graphics files and faction name to fix banner issues

-unique buildings & ports updated

-city wall banner changes

-new ship descriptions and ship changes

-New names for pirates/brigands

-Arverni MIC fix

 

Scripting

---------

- Apocalypse 246 fixed

- Parthian horse discounts fixed

- Baktrian, Ptolemaioi VC display CTD fixed

- Sucum-Murgi VC display problem fixed

- SettlementName condition for Roma, Swebotráustástámnoz, Ambrakia, Bin-kath, Arsé, Syrakousai, Rhodos corrected

- changes to have Triumphs trigger properly

- kill off Ptolemaioi DOA spies at the start

- add buildings to correct problems with ownership and displaying incorrectly

- corrected Antiocheiaeia_Margiane => Antiocheia_Margiane, Rhodes => Rhodos, Kashgar => Sulek, Cenobum => Cenabum, Sardica => Sardika, Angl => Karkathiokerta, Yerushalaim => Hierosolyma

- settlement name issues (should use settlement tag for everything except SettlementName condition), removed quotes from around names

- Fixed campaign script precursortype2 placement issue

 

 

General

-------

- various text edits to clean up display text throughout the mod

- fixed messages where it would say "You have been attacked by an army of Rome" when fighting Seleukids, etc.

- added pahlava and ptolemaioi eliminated images to prevent errors when those factions are destroyed

- created getai, eleutheroi defeat images by copying already existing ones to prevent errors when those factions are destroyed (temporary fix)

- swapped seleucid and julii strat map banners for FOW-shrouded settlements

 

 

Gameplay tweaks

 

Traits and Ancillaries

---------------

- tweak to Roman Patrician acquisition

- tweaked Restless Sleeper

- tweaked diplomats to make them cost more to bribe and provide bribery defense for cities

- increased bribe resistance for Loyal generals

- tweaked Bored trait

- raised fertility for Casse so births not impossible

- toned down CasseArgas and CasseBren bonuses to reduce likelihood of "uber-Barae"

- added some 'primary' traits for agents (smart, energetic, charismatic)

- Barcid/anti-Barcid for Carthage tied into adulthood of Hamilcar Barca/conquest of certain settlements

- new faction leader trait for Ptolemaioi

- new traits for Ptolemaioi

- clean-up of BattlePoints triggers, added an additional BattlePoint for large battles (makes them count a bit more for command star acquisition -- difference equivalent to differences between level of victory, not enough to overcome easy vs. even battle difference)

- tweaks and new triggers to randomize aging a bit for new generals and agents

- Made Gregarious and BlackBileHumour antitraits

- Removed almost all vanilla epithets to prevent overwriting of new epithets

- Halved chances for many ancillaries, due to 4 turns per year

- added traits for Celtic Infantry and Cavalry generals, edited triggers to obtain traits

- Note to describe Sweboz general 'adopted' into the faction's leadership

- Trait Type4Governor for spawned generals to garrison settlements with Type4 government buildings, Interloper trait for other generals who occupy settlement to cause unrest

- Disabled "Likes Easy Battles" trait

- General in settlement with Type1 government building makes it harder to bribe, better at catching spies/assassins

- Generals bribed from other factions are less likely to produce offspring eligible for a position of power and authority (hard to trust a traitor)

- new triggers to make it more likely to get healthy wife depending on husband's handsomeness/influence and health of the city

- modified/added some building requirements for a few ancillaries

- removed immediate negative effects of ForcedMarching trait. Can still domino into other traits, though.

- added trait ForcedMarchingExpert for generals who acquire certain traits or ancillaries, blocks off ForcedMarching effects

- added trait Wealthy for generals who acquire great personal wealth, various effects on other traits

- Pahlav not restricted from campaigning in winter

- Roman Patricians more fertile in beginning of the game (first 50 years)

- added triumphs over Dacia, Syria, and Parthia

- triggers added to acquire Nomad/Settled traits for steppe factions, depending on settlement buildings, activity

- made Lenient, Brutal, Warmonger, and Supervisor irreversible once level 1 reached (threshold 10)

- consolidated sickly/healthy/intelligent/ignorant wife traits

- New traits representing training for agents (diplomats, spies, assassins)

- trait for firstborn son of faction leader - +1 Influence

- removed bottom 2 levels of Diplomat's age trait, renamed top two levels and rewrote descriptions

- spies and assassins can train in a settlement with a market or better, depending on natural ability/intelligence

- diplomats can train in a settlement with an academy or better

- Bored now takes city size, city happiness into account

- increased chance to win Olympics

- changes to have Triumphs trigger properly

- renamed theatron and odeion buildings

- renamed 3 ancillary priests to match temple names (Getai and Iberia)

- reworked Makedonian Hypermethyskos trait so it incorporates the vanilla Drink trait

- made BadFarmer and BaktrianHydreiasTechnities antitraits

- adjusted LogisticalSkill trait to remove morale bonus, since that is now incorporated into the WellSupplied/PoorlySupplied traits

- agent can get lazy and lose his good energy when sitting around in a town doing nothing

- added more triggers for Spymaster so that not every faction leader will be able to get it (now tied to Intelligence)

- adjusted priest ancillaries and "Worships X" traits to match buildings, adjusted/added some effects

- changed ancillary portraits

- Lalos (Talker) and Secretive antitraits

- Aesthetic antitrait to Miserly

- turned StrategicSkill back on

- added message for Carthaginian general conquering Syrakousai

- Slothful general won't get Bored, general under siege won't get Ennui

- new priest ancillaries

- new worshipper traits

- edited description of Magian Tutor ancillary to explain Mirror of Princes and Circle of Justice

- removed SpyMaster epithet from spies (couldn't make it go away when they left town)

- removed all trailing spaces

- civil disturbances at random when taxes high and loyalty very low, to spice things up a bit and make it less predictable

- new Epeirote ethnicities done by Equilibrium

- general who greatly outnumbers opponent becomes known as a strategist

- general who enslaves or exterminates allied eleutheroi cities gets bad reputation (negative Influence penalty)

- more triggers to tie buildings to general's traits (general in settlement with Roman villa has chance to become Wealthy, general without tavern may sober up, general with palaistra may get healthy, etc.)

- various campaign start trait/ancillary tweaks

 

 

Units and Buildings

-------------------

- renamed theatron and odeion buildings

- changed theatre complex

- changed multipurpose complex

- various campaign start tweaks

- tweaks to temples

- various tweaks to unit stats and balance

- new animation set

- new sprites for some units

 

 

Scripting

---------

- wait times changed from 1 and 0.5 to 0.2 to speed up script during AI turns

- Removed quoted settlement names from create_building and other console_commands (should use settlement tag)

- tweaked AI assistance

- Diplomats killed off for AI factions

- renamed theatron and odeion buildings to comply with complex limit, changes suggested by Teleklos

- changed script-generated precursors for every faction except Getai and Makedonia

- Added precursors for macedon and dacia

- Added Jerusalem temple

 

 

General

-------

- various starting unit & agent placement and number tweaks, beginning diplomacy tweaks

- activated "beta" culture-specific GUIs, news ones added but unable to be displayed until next full version release

- put historical tyrant Hiero in charge of Syrakousai (replaced Alexandros), complete with traits and biography (added his name to possible names for slaves)

- replaced some vanilla quotes with EB quotes

- Fixed "died of the plague" bug where it replaced born year, various other incorrect text, by adding an entry for slave victory.

- edits to command star descriptions

- changed "Summer" to "Spring, Summer, or Fall" for season tooltip clarity

- culled campaign_descriptions.txt to assist load time

- tweaked loading screens

- new rebel banners and captain/general banners for many factions

- made forests denser on the battle map

- tweaked strat map models

- various map tweaks

- new custom locations, including new custom tiles

- renamed Tripolitania => Syrthim, Prophtasia => Prophthasia, and Cannae => Canusium in all relevant files

Ссылка на комментарий

2ARCHER

Я. Впечатления положительные, если не забывать что играешь в бету.

Первое что бросается в глаза - нормальное время загрузки. Это плюс.

Второе - Разобрались с иконками и флагами. Теперь Рим - не селевки и наоборот. Правда у Рима до сих пор остались греческие города.

Поменялся интерфейс у Рима, греческих фракций и Карфагена.

Добавили текстов в описания юнитов. Думал добавят и картинок, но к сожалению этого не произошло.

Появилось много новых лиц среди свиты генералов (и в прямом и переносном смысле), добавили картинок свиты.

Ну это так на первый взгляд. Будем посмотреть дальше.

Ссылка на комментарий

2Anyan

О блин, вот это патч..... 65 мегов весит, нормально! Они вообще слышали о сжатии?

Ну в распакованном виде он весит 200 метров. Так что я думаю все нормально.

Изменено пользователем K0rw1n
Ссылка на комментарий

2K0rw1n

Ну в распакованном виде он весит 200 метров. Так что я думаю все нормально.

да нормально, только вот на 200 мегов надо было туда анимаций и графики запихать! скоро уже гигабайтами качать надо будет :)

кстати, что перввым в глаза бросилось?

Ссылка на комментарий

Поставил.(ПАТЧ стоит) Поверхностный обзор

 

Страт карта та же.

Юниты те же. Угловатые модели на месте. :D Многие юниты все так же лишены скинов(кресты на них)

Римская фракция все так же юзает эллинские портреты. ;)

8a40307e1754.jpg

Изменения есть безусловно(наверное ведь ридми огромное), но почему(я этого понять не могу)Римляне даже после патча используют эллинские физиономии? :angry: В кастоме правда используют римские штандарты

Вообщем пожуем увидим..

 

ЗЫ: Загрузка быстрее стала правда. Да..бета

ЗЫ ЗЫ Все настройки на макс ставил.

Изменено пользователем ARCHER
Ссылка на комментарий

2ARCHER

Изменения есть безусловно(наверное ведь ридми огромное), но почему(я этого понять не могу)Римляне даже после патча используют эллинские физиономии?

Наверное потому, что кто-то из мододелов поменял нации (рим с селевкидами например). Потому теперь у римлян и эллинские физии и города... Думаю надо довольно много времени, чтобы привести все в порядок. Очень много файлов надо редактировать.

Ссылка на комментарий
Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.
×
×
  • Создать...

Важная информация

Политика конфиденциальности Политика конфиденциальности.