Онлайн? - Страница 75 - Medieval II - TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр Перейти к содержанию
TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр

Онлайн?


Nik

Рекомендуемые сообщения

Вот состав на 10к. Спасибо мастеру Ле Чату за советы. Правда опробовать в онлане пока не получилось - щас что то нет никого((

 

da9c3878c8b6796257c3de5df7f0dba12g.jpg

Изменено пользователем Квинт Пехотинец
Ссылка на комментарий

Камрады играл я тут битву (заведомо проигрышную) где у моего противника были только пикинёры и лучники. Проиграв эту битву у меня, сразу возник вопрос: А что можно противопоставить против пикинёров кроме лучников?

Ссылка на комментарий

2XENUS

Камрады играл я тут битву (заведомо проигрышную) где у моего противника были только пикинёры и лучники. Проиграв эту битву у меня, сразу возник вопрос: А что можно противопоставить против пикинёров кроме лучников?

двуручники хорошо рубят пикинеров....да и любая рубацкая пехота....

Ссылка на комментарий

2Квинт Пехотинец

Вот состав на 10к. Спасибо мастеру Ле Чату за советы. Правда опробовать в онлане пока не получилось - щас что то нет никого((

Дешевых арбалетчиков не надо. Лучники практичнее.

Ссылка на комментарий

2 LeChat

Спасибо за советы) Поиграюсь с составами -что нить подберу.

У меня, скажем так, проблема - когда я кликаю войскам идти вперед, то пехота из растянутых порядков сходится в более узкие и потом уже идет вперед. Что это и что с этим делать? Это ретрофит.

Заранее благодарю.

 

 

Седня провел два боя. Можно с увереностью сказать, что выиграл только благодаря противнику. Причем в первой битве он рановато сдался, а я потерял непростительно много народу. Вторая битва была 2 на 2. Напарник мой настоял, чтоб я взял 4-х арбов конных. Может он и прав. Противник тупил - стояли как вкопанные, пока мы съели одного -второй только только спохватился. В общем так.. смотрите ,если не лень. Ошибки меня все те же в общем то.

 

http://www.mediafire.com/?aklrbaxseha - 1v1

 

http://www.mediafire.com/?9uaeacaaaba - 2v2

Изменено пользователем Квинт Пехотинец
Ссылка на комментарий

Retrofit Multiplayer (Retrofit MP) 2.0 released

REQUIRES MEDIEVAL II TOTAL WAR: KINGDOMS

========================================

 

DOWNLOAD

 

http://www.twcenter.net/forums/downloads…omment&com=4373

 

 

 

TABLE OF CONTENTS

=================

=================

 

1.0 OVERVIEW

2.0 RETROFIT MP 2.0 CHANGELIST

3.0 INSTALLATION

4.0 LAUNCHING THE MOD

5.0 CAVEATS AND KNOWN ISSUES

6.0 MODDING

7.0 CONTACT AND SUPPORT INFORMATION

8.0 LEGAL INFORMATION

9.0 CREDITS

 

 

1.0 OVERVIEW

============

 

The Retrofit MP 2 Mod is a multiplayer balanced version of the Retrofit Mod. The Retrofit Mod retrofits various Medieval II Total War (M2TW): Kingdoms features, improvements and bug fixes to vanilla M2TW. This mod can be used as it is, or as a base to create additional M2TW: Kingdoms mods (see section 5.0).

 

The major features of the Retrofit Mod are:

 

· Hotseat Campaigns.

· Control AI Reinforcements.

· Boiling Oil.

· 4 Additional custom battle maps (Backwoods, Borderlands, Forts, Trenches).

· 150 new maps, all them with weather selectable.

· Unit rebalancing.

· AI Unit Recruitment tweaks.

· Campaign AI Tweaks.

· Miscellaneous bug fixes and improvements.

· Installer: The mod is packaged with an easy to use installer for computers with a valid installation of M2TW: Kingdoms.

 

 

2.0 RETROFIT MP 2 CHANGELIST

============================

 

The changes made to the Retrofit MP 1.0 Mod in Retrofit MP 2.0 are:

 

Miscellaneous

 

Increased the base cost of armor upgrades.

Carroccio Standard and Great Cross cost: 700 fl (+250).

Stat heat x 0.75.

Changed infantry unit formation to 1.2, 1.2, 2.0, 2.0

Reduced terrain bonuses and penalties to +1 or -1.

-------------------------------------------------------------------------Cavalry - General

 

Increased the cost penalty for bodyguards from 30% to 100%

Increased cost penalty for cavalry from 30% to 50%

 

Heavy Cavalry

 

Feudal Knights (730->780), +3 attack, +1 armour.

English Knights (840->830), 3 max without cost penalty, +1 armour, +2 morale.

Chivalric Knights (920->910), +1 armour.

Portuguese Knights (760->780), +1 armour, +1 defense, +2 morale, 3 max without cost penalty.

Imperial Knights (820->830), +2 armour, 3 max without cost penalty.

Noble Knights (920->940), +2 armour, 3 max without cost penalty.

Lancers, +3 armour, 3 max witout cost penalty

Gothic Knights (930->960), +3 armour.

Gendarmes (760->720), +2 armour.

Italian MAA (570->680), +1 armour, +2 attack, +2 morale, 3 max without cost penalty.

Famiglia Ducale (820->870), +3 armour, 3 max without cost penalty.

Tsars Guard (920->970), +3 armour, 3 max without cost penalty.

Kataphractoi (770->850), +3 armour, +1 shield, 3 max without cost penalty.

E Chivalric Knights, +1 armour, 3 max without cost penalty.

Royal Banderium (890->960), +3 armour, 2 max without cost penalty.

Polish Nobles (750->740), +1 defense.

Polish Knights (920->910), +1 armour, 2 max without cost penalty.

Polish Guard (920->980), +3 armour, 2 max without cost penalty.

Armored Clergy (820->830), +2 armour

NE Bodyguard (300->420), 12 men, given the "can_formed_charge" attribute, +2 armour.

NE Late Bodyguard (320->470), 12 men, given the "can_formed_charge" attribute, +3 armour.

SE Bodyguard (300->420), 12 men, given the "can_formed_charge" attribute, +2 armour.

SE Late Bodyguard (320->470), 12 men, given the "can_formed_charge" attribute, +3 armour.

EE Bodyguard (300->410), 12 men, given the "can_formed_charge" attribute, +1 armour.

EE Late Bodyguard (320->470), 12 men, given the "can_formed_charge" attribute, +3 armour.

Greek Bodyguard (300->440), 12 men, given the "can_formed_charge" attribute, +3 armour.

Knights Templar (890->920), +2 armour, 2 max without cost penalty.

Knights Hospitaller (890->880), +1 armour, 2 max without cost penalty.

Teutonic Knights (950->980), +2 armour.

Knights of Santiago (890->880), +2 armour, 2 max without penalty

Mercenary German Knights 720 fl, +2 armour.

Mercenary Knights 590 fl, +1 armour.

Quapukulu (950->1020), +3 armour.

Royal Mamluks (880->980), +3 armour, 2 max without cost penalty.

Kwarizmian Cavalry (630->670), +3 armour, 2 max without penalty

ME Bodyguard (300->440), 12 men, given the "can_formed_charge" attribute, +3 armour.

ME Late Bodyguard (320->460), 12 men, given the "can_formed_charge" attribute, +3 armour.

Mongol Heavy Lancers (830->890), +3 armour.

Khan's Guard (930->1000), +3 armour, given the "can_formed_charge" attribute and wedge formation.

Mongol Bodyguard (330->470), +3 armour, 12 men, given the "can_formed_charge" attribute.

Medium Cavalry

 

Mailed Knights (670->640), removed from Milan, Venice and Papal States in High era.

Demi Lancers (770->760)

Broken Lances (670->720), +2 attack

Italian Cavalry Militia (530->550), +2 charge, 2 max without cost penalty.

Druzhina (750->720)

Merchant cavalry militia +1 attack, +2 charge, -1 defense, +2 morale. Added to Spain, Portugal, Hungary and Poland in High Era, 2 max without penalty.

Byzantine Lancers (490->470)

Latinkon (740->720), 2 max without cost penalty.

Polish Retainers (850->710),-2 attack, -1 defense, -4 morale, 3 max without cost penalty.

Conquistadores (850->870), 3 max without cost penalty.

Huscarls (750->730), 3 max without cost penalty.

Mercenary Frankish Knights 670 fl

Condottieri (590->610)

Serbian Knights 900 fl

Crusader Knights 870 fl

Mounted Sergeants (470->460)

Hussars, 3 max without cost penalty.

Serbian Hussars 820 fl

Sipahi lancers (670->650)

Bedouin Cavalry (420->410)

Mamluks (680->740), +1 shield., 3 max without cost penalty.

Granadine Lancers (670->640)

Christian Guard (870->890), 2 max without cost penalty.

Armenian Cavalry (720->700), voice changed to heavy type, 2 max without penalty.

Light Cavalry

 

EE Cavalry Militia (340->330). Mount changed to fast pony and voice type to light.

Greek Militia Cavalry (310->330), +1 shield. Voice light and mounted changed to fast pony.

Border Horse (380->360)

Hobilars now use fast pony, +1 attack, +2 defense, 3 max without cost penalty.

Scouts (420->360)

Albanian Cavalry 590 fl

Alan Light Cavalry (540->550). Given to Timurids in Early and High era, +1 shield, -1 defense, -2 morale, 2 max without penalty.

Mongol Light Lancers (570->580), -1 defense.

Missile Cavalry

 

Reiters (850->740), +5 range.

Jinetes defense +1.

Mounted Crossbowmen (480->490).

Kazaks (420->480), 3 max without cost penalty.

Boyar sons (680->670), +2 morale (4->6), +1 defense.

D'vor Cavalry (990->900), +3 armour, -1 shield, 2 max without cost penalty.

Cossack Cavalry (730->670)

Byzantine Cavalry (530->560)

Skythikon (420->480), 3 max without cost penalty, removed from Byzantium in Late era.

Magyar Cavalry (450->540), 3 max without cost penalty.

Hungarian Nobles (800->710)

Vardariotai (900->810)

Lithuanian Cavalry (590->560), +2 ranged attack, -1 shield.

Polish Shooters (830->770), -1 shield.

Cuman Horse Archers (420->480), 2 max without cost penalty.

Mounted Longbowmen (760->710), available for England in High, 1 max without cost penalty.

French Mounted Archers (860->790), 2 max without cost penalty.

Turkish Horse Archers (420->480), 3 max without cost penalty.

Turkomans (490->540), 3 max without cost penalty.

Sipahis (680->650)

Desert Cavalry (480->470), +1 defense, +1 shield.

Mamluk Archers (810->780), 3 max without cost penalty.

Granadine Jinetes +1 defense, +1 shield.

Granadine CB Cav (500->480), -1 missile attack, added to Moors in High era.

Turkopoles (480->650)

Akinjis (420->480), given to egypt in early, 2 max without cost penalty.

Mongol Horse Archers (530->500), -3 defense.

Mongol Heavy Archers (600->730), -1 defense, +2 morale.

Turkomans Mercs (490->540)

Camels

 

Bedouin Camel Riders (550->520)

Camel Gunners (1000->960), 2 max without cost penalty, range 160.

Tuareg Camel Spearmens (580->520)

-------------------------------------------------------------------------

Swords, Axes and Maces

 

Increased the cost penalty for bodyguards from 30% to 100%

Sword and Buckler Men -20 fl (510->490), mass changed to 1.2.

Battlefield Assassins (690->570), -1 attack, 2 max without cost penalty.

Hashishim (760->670), -1 attack, 2 max without cost penalty.

Dismounted E Chivalric Knights +2 defense, (510->550).

Dismounted Men at Arms +2 morale, (430->460)

Dismounted Broken Lances +4 morale,(430->510).

Dismounted Christian Guard -3 attack, -1 defense, -100 fl (660->560), 4 max without cost penalty, changed stat_ground to 1, 0, 1, -1.

Dismounted Conquistadores (660->650), -1 attack, 4 max without cost penalty.

Dismounted Druzhina mass changed to 1.2

Dismounted Boyars Sons mass changed to 1.2, +1 defense, +2 morale (540->590).

Swordmen Militia -20 fl (370->350), mass changed to 1.2.

Urban Militia (370->350), added to moors in Early Era.

Norse Swordmen (490->470)

Dismounted Byzantines Lancers (370->350).

Byzantine Infantry (370->400), +1 defense, +2 morale, mass changed to 1.2.

Dismounted NE Bodyguard -1 attack, 16 men, (180->300).

Dismounted Huscarls 2 max without cost penalty.

Aztec Bodyguard size increased from 16 to 24 men, (200->240).

Venetian Heavy Infantry -1 armor, +1 defense, +2 morale (510->480).

Highlanders +1 defense.

Viking Raiders (450->420).

Flagellants (340->300).

Dismounted Imperial Knights (510->530).

Dismounted Mercenary Knights (570->590).

Dismounted Mercenary German Knights (430->410), +4 morale.

Sudanese Tribesmen +2 attack, (260->270).

Ghazis (410->370).

Sudanese Tribesmen Mercs (370->230).

Dismounted Crusader Knights (660->650), -1 attack.

Aztec Peasants (200->190).

Aztec Warriors (330->340).

Jaguar Warriors (520->500).

Cuahchiqueh (550->520).

Coyote Priests (470->340).

Txacalan Mercenaries (280->270).

Native Mercenaries (200->190).

Native Warriors (280->270).

-------------------------------------------------------------------------

Small Polearms

 

Dismounted Noble Knights (590->600), added to France in High Era, 2 max without cost penalty.

Dismounted English Knights (590->600)

Dismounted Portuguese Knights (590->600), 4 max without cost penalty.

Heavy Billmen -10 fl (320->340), +4 attack against cavalry

Billmen -40 fl (240->200), +4 attack against cavalry

Heavy Bill Militia -10 fl (320->340), +4 attack against cavalry

Bill Militia, +4 attack against cavalry

-------------------------------------------------------------------------

Polearms

 

Swordstaff Militia +2 attack, -30 fl (610->580)

Obudshaer, +1 attack, -30 fl (740->710)

Halberd Militia +3 attack, -70 fl (420->350), available for Papal States, Sicily, Poland and Hungary in High era, available for HRE, Sicily, Poland and Hungary in Late era.

ME Halberd Militia, given to Egypt, Turks and Timurids in High Era, (420->500).

Janissary Heavy Inf (680-720), -2 attack.

Transilvanian Peasants (280->310), +3 attack.

Voulgier (580->520), +2 attack.

Partisan Militia (470->430), +3 attack.

Swiss Guard (800->790).

-------------------------------------------------------------------------

2 Handed Axes

 

Norse Axemen +3 attack, +40 fl (600->640)

Varangian Guard +1 attack

Tabardariyya +1 attack

Berdiche Axemen +2 attack, +40 fl (410->450), mass changed to 1.2

Croat Axemen -20 fl (320->300)

Galloglaich +90 fl (410->500)

Galloglaich Mercs +1 attack, +90 fl (410->500)

Varangian Guard given "very_hardy" attribute.

Woodsmen +2 attack, -2 defense, +2 morale.

Berdiche Axemen (450->460)

English Huscarls (470->460)

Free Company Men At Arms (350->400)

Tabardariyya (680->670)

Saxon Bodyguard (180->170), +1 attack.

-------------------------------------------------------------------------

2 Handed Swords

 

Forlorn Hope (720->740).

Dismounted Gothic Knights (670->680).

-------------------------------------------------------------------------

Spears

 

Lamtuna Spearmen (520->510), changed from "very_hardy" to "hardy"

Welsh Spearmen (320->310), 2 max without cost penalty.

Slav Mercenaries, (380->350), 2 max without cost penalty, added to Russia in Early and High era.

EE Town Militia +1 defense.

Azabs +1 defense.

Dismounted Polish Nobles, (480->510), -1 defense.

Theigns (480->470)

Town Militia (210->260)

EE Spear Militia (280->260)

Italian Militia (360->350)

Nubian Spearmen (380->360)

Berber Spearmen (380->370)

Levy Spearmen +1 defense.

Sergeant Spearmen (380->370).

Armoured Sergeants, (560->550), -1 defense.

Spear Militia +1 defense, available for Denmark in High era.

Byzantine Spearmen, +1 defense.

SE Spear Militia, +1 defense.

Pavise Spearmen -1 defense.

EE Spearmen -1 defense.

Peasant Spearmen +1 defense.

Italian Spear Militia -1 defense.

Papal Guard -1 defense, (710->690).

Mercenary Spearmen -1 defense.

Crusader Sergeants -1 defense.

ME Spear Militia +1 defense.

ME Levy Spearmen +1 defense.

Saracen Militia -1 defense.

Aztec Spearmen 330->310).

Welsh Spearmen Mercs (320->310), 2 max without cost penalty.

Dismounted Frankish Knights (500->520), -1 defense.

Dismounted Arab Cavalry (330->350), -1 defense.

Dismounted Tuareg, (420->410), -1 defense.

Dismounted Sipahi Lancers -1 defense.

Dismounted Light Lancers (370->390), -1 defense.

Dismounted Heavy Lancers (530->520).

-------------------------------------------------------------------------

Others 2 Handed Weapons

 

Mutatawwi'a (230->280).

-------------------------------------------------------------------------

Archers

 

"arrow" missile range increased from 120 to 130.

Longbowmen +20 fl (480->500), range 160.

Yeoman Archers +10 fl (590->600), range 160.

Sherwood Archers -1 secondary attack, -30 fl (450->420), range 160.

Highland Archers range 140.

Highland Noble Archers, 4 max without cost penalty.

Scots Guard range 160.

Sicilian Muslim Archers range 150.

Venetian Archers range 150, -1 armor, +1 defense.

Trebizon Archers range 150.

Byzantine Guard Archers -40fl (610->570).

Bosnian Archers range 150.

Dismounted Longbowmen range 160.

Dismounted French Archers range 160.

Dismounted Lithuanian Cavalry range 150.

Welsh Longbowmen range 160.

Free Company Longbowmen range 160.

Bulgarian Brigands range 150.

Dismounted Dvors (750->660), +1 defense, -3 shield.

Turkish Archers range 150.

Ottoman Infantry: added 'hardy' attribute, range 150,+2 attack, +2 morale, -3 shield, (620->630), mass changed to 1.2.

Desert Archers changed from "very_hardy" to "hardy", range 150.

Nubian Archers available for Egypt in High and Late era, 2 max without cost penalty, range 150.

Armenian Archers available for Timurids in Late era, range 150.

Mongol Foot Archers range 150.

Mongol Infantry range 150, +3 defense, -3 shield.

Sabadar Militia -3 shield, +2 attack, +1 defense.

Dismounted Archers range 150.

Dismounted Heavy Archers -80 fl (640->560), +1 defense, range 150.

Welsh Longbowmen Mercs range 160.

Bulgarian Brigands Mercs range 150.

-------------------------------------------------------------------------

Crossbowmen

 

"crossbow_bolt" missile range changed from 120 to 130.

Crossbowmen range increased from 120 to 140, (380->360).

Peasant Crossbowmen (290->260).

Crossbow Militia (290->260).

ME Crossbow Militia (340->300).

Pavise Crossbowmen range 150.

Pavise Crossbow Militia range 150.

Mercenary Pavise Crossbowmen range 150.

Mercenary Crossbowmen range 150.

ME Peasant Crossbowmen given crossbow_bolt (130 range), 9 missile attack, 290 fl.

ME Crossbow Militia (290->360), given steel_crossbow_bolt (140 range), 12 missile attack, given to Moors in High and Late era.

-------------------------------------------------------------------------

Gunpowder

 

Naffatun +100 fl (350->450), 1 max without cost penalty.

Increased arquebus_bullet range from 120 to 140.

Cossack Musketeers -20 fl (650->630), range 170.

Arquebusiers +2 secondary attack, -20 fl (470->450)

Musketeers +2 secondary attack, -20 fl (550->530), range 170.

Portuguese Arquebusiers -80 fl (680->600)

Mercenary Arquebusiers, +2 secondary attack, -70 fl (520->450)

Jannisary Musketeers -20 fl (720->700), fixed armour upgrade cost, range 170.

Sudanese Gunners -70 fl (580->510)

Hand Gunners: +5 range +1 defense skill and -60 fl (510->450)

ME Hand Gunners: +5 range +1 defense skill and -60 fl (560->500)

-------------------------------------------------------------------------

Javelins

 

cav_javelin speed increased from 30 to 40.

javelin ammo reduced from 8 to 6, range 60.

Javelinmen (250->200), +1 defense.

Lusitanian Javelinmen (330->320), +1 defense, +3 shield.

Almughavars (540->510), +3 shield, +1 defense, -2 morale, -1 attack.

Irish Kerns 2 max without cost penalty, +1 defense.

Catalans (580->600), +1 defense, +3 shield, given to spain in High era, 2 max without cost penalty.

Turkish Javelinmen (250->200), +1 defense.

Sudanese Javelinmen (300->270), +1 defense.

Kurdish Javelinmen (330->280), +1 defense.

Afghan Javelinmen +1 defense.

Aztec Spear Thrower +1 defense.

Arrow Warriors (360->480), +1 defense, given the "light_spear" attribute, +4 versus cavalry.

Irish Kerns Mercs +1 defense, 2 max without cost penalty.

Afghan Javelin Mercs +1 defense, added to Mongols in Early, High and Late era.

-------------------------------------------------------------------------

Pikemen

 

Highland Pikemen +2 defense.

Scot Pike Militia -50 fl (260->210), added to Scotland in Early era.

Heavy Pike Militia, added to Scotland in High Era.

Tercio Pikemen (470->420)

Pikemen (350->310)

Pike Militia (260->210), available for Spain, Portugal and HRE in High era. Available for Milan, Venice, Sicily and Papal States in Late era.

Aventuros (690->610)

Flemish Pikemen (420->390)

Swiss Pikemen (640->530)

Landschknett Pikemen (470->420)

Noble Pikemen (600->630), +2 defense.

Flemish Pikemen Mercs (420->390)

Swiss Pikemen Mercs (640->530)

 

3.0 INSTALLATION

================

 

The Retrofit MP 2.0 Mod requires M2TW: Kingdoms.

 

To install the Retrofit MP 2.0 Mod, simply run the supplied executable file. If you have a valid installation of M2TW: Kingdoms, installation setup will automatically determine the installation path and appropriate language assets (game audio and text) for the Retrofit MP 2.0 Mod.

 

The Retrofit MP 2.0 Mod installs all game files into a separate mod path and does not modify any existing M2TW or M2TW: Kingdoms files. This protects the existing M2TW and M2TW: Kingdoms installations and allows multiple mods to be run from the same M2TW installation.

 

Installation consists of four main components:

 

· Required Retrofit MP 2.0 Mod Files: Core files required to install and use the Retrofit MP 2 Mod. (REQUIRED)

· Copy M2TW Campaign Files: The installer will copy the required campaign files from the original M2TW installation. (REQUIRED)

· Copy M2TW Custom Battle Files: The installer can copy the custom battle files from the original M2TW installation. (REQUIRED)

· Copy M2TW Save Games: The installer can copy save games from the original M2TW installation for use in the Retrofit MP 2.0 Mod. (OPTIONAL)

 

 

4.0 LAUNCHING THE MOD

=====================

 

The Retrofit MP 2 Mod can be launched via a number of methods:

 

· Start menu shortcut

· Desktop icon

· M2TW game launcher (English)

· Batch file located in: [M2TW Path]\mods\RetrofitMP2\medieval2_RetrofitMP.bat

 

 

5.0 CAVEATS AND KNOWN ISSUES

============================

 

· Version 2.0 of the Retrofit MP Mod is designed to work with M2TW: Kingdoms with M2TW updated to version 1.05.000. Version 2.0 of the Retrofit MP Mod may not work correctly with future versions of M2TW: Kingdoms and M2TW.

· The Retrofit MP Mod may not install and/or run correctly for some downloadable distribution methods of M2TW or M2TW: Kingdoms.

· Although the Retrofit MP Mod contains assets for all available game languages, it has not been exhaustively tested for every language of M2TW: Kingdoms.

· The additional custom battle maps have not been translated for non-English languages.

· Using M2TW save games in the Retrofit MP 2 Mod has not been exhaustively tested.

 

 

6.0 MODDING

===========

 

The Retrofit MP Mod may supply a good base or reference for other M2TW: Kingdoms mods. Other mods may include content of the Retrofit MP Mod in whole or in part. Please acknowledge credit to the Retrofit MP Mod when Retrofit MP Mod content is used in other mods.

 

It is requested for others not to release mods that directly modify an installed Retrofit MP Mod. This is to avoid compatibility issues in multiplayer battles between players with different Retrofit MP 2 Mod data. If you wish to create a mod for Retrofit MP, please ensure it uses a new ModPath.

 

 

7.0 CONTACT AND SUPPORT INFORMATION

===================================

 

Support for the Retrofit MP Mod is provided through the Total War forums:

 

http://www.totalwarforums.com/

http://www.twcenter.net/forums

 

 

8.0 LEGAL INFORMATION

=====================

 

This is an unofficial Mod for Medieval II Total War: Kingdoms. SEGA and the Creative Assembly do not endorse or support this Mod.

 

All right, title, interest and ownership rights in this Mod belong to the Authors of this Mod (as far as is legally possible).

 

The Authors of this Mod (and for the avoidance of doubt SEGA and The Creative Assembly) will not be held responsible for the risks connected with any loss (financial or otherwise), damage to property, lost data, console, computer or handheld device failure, errors and lost business or other information as a result of possession, use or malfunction of this Mod.

 

 

9.0 CREDITS

===========

 

Authors & Support

=================

 

Carlos 'Mordred' Sánchez

Jake Peterson

Jason 'Palamedes' Turnbull

Juan Luis 'Ergion' Barahona

Scott 'Unspoken Knight' Lowther

 

 

Beta Team

=========

 

Acunal

Almircar

Anubis

Brutus

Danielo

DucaWilliam

Edecón

Embirrado

Fieldmarshall

Hannibal

Iberoxauen

Indigo

Niesmiertelnik

Lerend

Paolai

ReloK

Rikimaru

Sir Eudes

Sir Heinz

Super

Veneno

Wolf-yop

 

 

Special Thanks to

=================

 

Alba

Alexandros

Avgvstvs

Castellano

Colossus

Conan

Duffman

Eagle

Espartiata

Finisterra

Gale

Gorrion

Harkonnen

Hereje

Iberoxauen

Indibil

Jorkelme

Klu

Kronos

Kubaro

Kyolic

Lancelot

Legion22

Leonidas

Llop

LordHarald

LordKoal

Lotario

Lupu

Magon

Mardonio

Marcumar

Medieval

naiver

Okeenan

Phoenix

Proteus

proximo

Raiola

Regne

Romanos

SalmonMoose

Soldurio

Stranger

Thrandhuil

Thormes

Trash

Viri_712

vonPauluS

Vorian

 

 

Clans

=====

 

Arcani

Bractwo Stali

Brotherhood of Aggony

Brotherhood of Steel

Cacciatori

Celtiberos

Cojot

Crusaders

Cruzados

Devoti Custodes

Grey Wolves

Hermandad de la Guardia

Hussars

Imperial

Imperium Polskie

Invictus

Leontes

LEGIO

LONG

Luna Rossa

Normanni

Rapax

Sarmaci Krolewscy

Victrix

Warriors of Crom

4Horsemen

 

 

Sites supporting Retrofit MP Tourneys & Campaigns

===================================================

 

Clan War Belt : http://forums.clanwarbelt.org/

Clan Wars Championship : http://clanwars3540.yuku.com/bclanwars3540

Clan Community Shield : http://www.clancommunityshield.net/

Clan Celtiberos 2v2 Tourney : http://www.celtiberos.net/

Clan LEGIO MP Italian Campaign : http://tournaments.realtimestrategy.it/i…bb9d7f8fe44bd16

Total War Italia: http://freeforumzone.leonardo.it/forum.aspx?c=45154&f=45154

 

And of course all those who support this wonderful mod playing it in multiplayer! This update wouldn't have been done without you, mates!

 

 

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=191857

Ссылка на комментарий
  • 2 недели спустя...

Меня в Медивале искренне удивляет одна вещь , почему ряд юнитов для некоторых наций доступны только на всех периодах, а в отдельно их нет (типа пикинеры для Венеции). Это ошибка или какой то тонкий не понятный ход разрабов?

Ссылка на комментарий
  • 5 недель спустя...

Провел одну битву. Не очень, чтоб удачно. Очень все тормозило -играть было неудобно особенно конницей -основная ошибка -не прикрыл своих стрелков и несколько растянул ударные силы. Но противник ну очень напрашивался ,чтобы я его атаковал ну оочень!

 

Моего напарника в конце приглючило..но в общем я ему благодарен и за ту помощь ,что он оказал своей конницей, хотя в принципе потери могли быть и меньше, действуй он активнее.

 

http://www.mediafire.com/?zt2lljzmjyh

 

 

5dffe342377317c1549cf9fd9ead9e275g.jpg

Изменено пользователем Квинт Пехотинец
Ссылка на комментарий
  • 3 недели спустя...

2Квинт Пехотинец

Посмотрел. В принципе нормально играл, особенно с учетом пассивности твоего напарника, которого закидали гренками нафтуны, а он так и не шевельнулся.

Играл упорно и активно, хорошо реализовал арбалетчиков.

Из минусов:

1. Расчленил армию, когда бросился вперед кавой на первом этапе боя. Противник не воспользовался, но вообще в таких случаях кава обычно сносится. За кавой должна близко идти пехота. Во-первых, чтобы кава не боялась. Во-вторых, чтобы дать ей возможноть произведя чардж, спокойно вылезти их боя.

2. Главныя ошибка - открыл левый фланг египтянину, который тебя туда и ударил. Мамелюки и верблюды - это сила, и в таком случае надо фланг затыкать копейшиками. А так тебе снесли фланг и вырезали рукопашные войска.

 

Противник допустил одну большую ошибку - не дорезал твоих арбалетчиков после того, как раздавил пехоту. И ты его расстрелял с тылу.

А у исанца пехота была очень пассивна, ее закидали гренами. А конница хороша, но размазана по всей карте.

Ссылка на комментарий

2 LeChat

 

Благодаю за внимание, мастер ЛеЧат.

 

Насчет минусов совершенно согласен -я очень сумбурно и неаккуратно кидаю в бой пехоту - скопом, в итоге 2-3 отряда висят на одном отряде противника без видимого эффекта, что будет видно и в последующих записях.

 

Что касаеться моего напарника - мне кажеться, что он подвис в конце. Но без помощи его конныцы меня бы быстро снесли. Однако при том построении который выбрал египтянин -будь я по грамотнее - можно было бы и в одиночку обоих снести.

 

Кстати в самом начале он меня отговаривал от атаки...Однако египтянен так тонко растянул свои войска ,что удержаться от атаки было не возможно. -то, что коннице пехоту надо придавать я знаю, но копейщики у меня были тактически привязаны к основной массе пехоты. Наверное буду выделять их в отдельную группу.

 

 

 

Вот еще реплеи:

 

Победа над Сицилией. Очень неуверенная победа.

Пехотой действую невразумительно. Надо переосмысливать действие конницей.

 

http://www.mediafire.com/?qzmmtzyjmti

 

Поражение от Франции. Ситуация, фактически аналогична сицилийской.

Явно не хватает мне выдержаности под обстрелом противника -пехоту надо было кидать на фланги. Можно сказать, что я растерялся.

 

http://www.mediafire.com/?nz1linuenwn

 

 

Было еще аналогичное поражение от папских войск - с аналогичной расстановкой а-ля карэ и составом, однако запись я не сохранил проблемы и ошибки те же, что и в ситуации с Францией и с Сицилией.

 

Победа над Испанией.

 

http://www.mediafire.com/?umk4tgh0mwf - как мне кажеться противник примерно моего же уровня, примерно с теми же ошибками, что и у меня. Однако, как мне кажеться бой получился достаточно динамичный и красивый.

 

Мобеда над Монголами и Сицилийцами. Союзник -Тимуриды. Хм..не очень доволен результатом. Опять потеря координации - от того много неоправданных потерь. Хотя состав, как мне кажеться себя оправдал. Однако самый главный для меня вопрос - ведение наступательных действий для меня остаеться. Союзник очень помог. Притивник ступил отправившись марешем мимо стрелков моего союзника. В целои победа заслуженная.

 

http://www.mediafire.com/?jtmjmglmwmz

Ссылка на комментарий
  • 1 месяц спустя...
http://www.mediafire.com/?sharekey=bd9820f...2db6fb9a8902bda - битва со сталком из СССРа...хм..я сыграл ужасно, как мне кажеться..а он вел себя слишком пассивно, чтобы выиграть.
Ссылка на комментарий

А кто нить сталкивался с такой штукой...когда вступаешь в бой 1 на 1 - то всё нормально. А когда 2 на 2 - то начинаются жуткие тормоза...буржуи говорят нужно открыть некий порт, тогда будет всё нормально....кто нить знает об этом что нить? :) медивал версии 1,5 , лицензия без модов, чистый..

Ссылка на комментарий

Это зависит от мощности компьютера и от скорости на линии прежде всего. Плюс иногда тормозит сам ГС.

Никакие порты открывать не надо - тут имелось в ввиду что надо настроить файрвол.

Ссылка на комментарий
  • 3 недели спустя...

2Rianorix

Что нужно сделать что-бы войти в онлайн битву?

1. лицензия

2. нормальный инет

Когда я вхожу у меня нет соединения.

Что конкретно пишет ? Ошибка NAT ?

Ссылка на комментарий

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
×
×
  • Создать...

Важная информация

Политика конфиденциальности Политика конфиденциальности.