Серия игр Fallout - Страница 18 - CRPG - ролевые игры - TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр Перейти к содержанию
TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр

Серия игр Fallout


Sohei

Рекомендуемые сообщения

Вытащили из игры описание режима выживания, Бефезда подтвердила информацию.
 
Автор ShaneD53

Is the struggle of this world merely a pleasant game for you? Do you long for a more brutal take on a life lived post apocalypse?
If you answered "Yes and yes!", then Survival difficulty is for you!
Survival upends many of the rules of life in the Commonwealth for maximum challenge. For a full list of these changes, see below.
To enable Survival, press [Pause], select "Settings," then "Gameplay" and choose "Survival" from the "Difficulty" options.

Saving
Manual and quicksaving are disabled. To save your game, you'll need to find a bed and sleep for at least an hour.

Combat
Combat is more lethal for everyone. You now deal, but also take, more damage. You can increase the damage you deal even further with "Adrenaline" (see below).

Fast Travel
Fast Travel is disabled. If you wish to be somewhere, you'll have to physically travel there.

Weighted Ammo
Bullets and shells now all have a small amount of weight, which varies by caliber. Heavier items such as fusion cores, rockets, and mini-nukes can really drag you down.

Compass
Be sure to keep your eyes peeled, as enemies will no longer appear on your compass. As well, the distance at which locations of interest will appear has been significantly shortened.

Adrenaline
Survival automatically grants the Adrenaline perk, which provides a bonus to your damage output. Unlike other perks, the only way to increase your rank of the Adrenaline perk is by getting kills (hostile or otherwise). The higher your Adrenaline rank, the higher the damage bonus. Sleeping for more than an hour, however, will cause your Adrenaline rank to lower. You can check your current Adrenaline rank at any time in the Perks section on the Stat tab in your Pip-Boy.

Wellness
You'll find it difficult to survive without taking proper care of yourself. You must stay hydrated, fed, and rested to remain combat-ready. Going for extended periods of time without food, water, or sleep will begin to adversely affect your health, hurting your SPECIAL stats, adding to your Fatigue (see "Fatigue" below), lowering your immunity (see "Sickness" below), and eventually even dealing physical damage to you.

Fatigue
Fatigue works like radiation but affects your Action Points (AP) rather than your Hit Points (HP). The more Fatigue you've built up, the less AP you'll have for other actions. The amount of Fatigue you've accumulated is displayed in red on your AP bar.

Sickness
A comprised immune system and a few questionable decisions can end up getting you killed. Eating uncooked meat, drinking unpurified water, taking damage from disease-ridden sources, such as ghouls and bugs, or using harmful Chems all put your body at increased risk for various ill effects. When you are afflicted with an illness, a message will appear onscreen. You can view specifics about your current illnesses by navigating to the Status section on your Pip-Boy's Data tab and pressing [RShoulder] to view your active effects.

Antibiotics
Antibiotics, which can be crafted at Chem Stations or purchased from doctors, heal the various effects of sickness.

Bed Types
The type of bed you're sleeping in determines the length of time you are able to stay asleep. A sleeping bag will save your game and may help save your life when you're desperate, but it will never allow for a full night's rest and the benefits that come with it.

Crippled Limbs
Crippled limbs will no longer auto-heal after combat and will remain crippled until healed by a Stimpak.

Carry Weight
Exceeding your carry weight reduces your Endurance and Agility stats and periodically damages your legs and health. Think of your back!

Companions
Companions will no longer automatically get back up if downed during combat and will return home if abandoned without being healed.

Enemy and Loot Repopulation
Locations you've cleared will now repopulate enemies and loot at a significantly slower rate.

Ссылка на комментарий

@Золд, ок, больше я такой оплошности не допущу ;)

 

Известно, что Bethesda трудится над режимом выживания (survival mode). В файлах обновления Steam-версии нашли описание грядущего режима.
 
Bethesda планируют представить переработанный режим выживания для Fallout 4. Доступ к нему сначала получат игроки на PC. На Reddit пользователь ShaneD35 нашел в файлах обновления описание переработанного режима. И судя по всему, режим выживания будет гарантировать, что игроки будут умирать раньше, быстрее и чаще:
 
- Ручные и быстрые сохранения будут отключены. Теперь для сохранения необходимо найти кровать и проспать как минимум час. Но все не так просто, так как теперь тип кровати будет влиять на то, как долго можно на ней проспать.
 
- Быстрое передвижение будет отключено.
 
- Теперь патроны и прочие боеприпасы имеют вес. Тяжелые предметы, например ракеты, могут сильно замедлить игрока.
 
- Превышение носимого веса снижает вашу выносливость и ловкость. Если долго превышать допустимое значение, то у персонажа будет снижаться здоровье и ломаться кости.
 
- Теперь наносимый и получаемый урон стал значительно больше. Повысить урон можно при помощи Адреналина.
 
- Компас теперь не отображает позицию врагов.
 
- Продолжительно время без еды, воды и сна негативно повлияет на характеристики персонажа.
 
- Усталость будет работать подобно радиации и снижать Очки Действий.
 
- Автоматическое получение Адреналина с помощью убийства врагов, который повышает ваш урон.
 
- Теперь поедание сырого мяса, питье неочищенной воды, получение урона от гулей и жуков может привести к появлению болезней.
 
- А с помощью антибиотиков можно будет лечить различные аспекты болезни.
 
- Сильно поврежденные конечности больше не будут лечиться автоматически.
 
- Компаньоны больше не будут автоматически подниматься, если потеряли сознание во время битвы, также они не будут и возвращаться домой, если бросить их без лечения.
 
Напомним, что Bethesda в официальном блоге объявила о выходе первых трех дополнений для Fallout 4: «Автоматрон» (Automatron), «Пустошь» (Wasteland Workshop) и «Далекий залив» (Far Harbor). Season Pass все еще можно купить в Steam за 1499 рублей и PlayStation Store за 1884 рубля. Так как Bethesda обещают еще больше дополнений в 2016 году, с 1 марта 2016 года вырастет стоимость Season Pass. А в апреле Fallout 4на РС получит поддержку модов, а обладателям консолей доступ к модификациям откроют спустя некоторое время.
 
Автор: Василий Николаев

http://json.tv/ict_news_read/fallout-4-survival-mode-changes-leak-20160225101254

  • Что?! 2
Ссылка на комментарий
  • 3 недели спустя...
  • 2 недели спустя...

@Marder, а не надо им менять силовые блоки постоянно? Я в замке толпу собрал - что-то около 15 бойцов в тяжелой боевой броне с апнутыми до упора автоматическими лазерами и автоматическими винтовками. Все равно они патроны не расходуют...

Ссылка на комментарий

@Marder, а не надо им менять силовые блоки постоянно? Я в замке толпу собрал - что-то около 15 бойцов в тяжелой боевой броне с апнутыми до упора автоматическими лазерами и автоматическими винтовками. Все равно они патроны не расходуют...

По-моему нет, Кейт уже месяц гуляет на одной батарейке, но патроны расходует. Расходуют ли патроны минитмены и колхозники - я не проверял, но ракеты точно расходуют. Я придумал, что делать дальше - в каждый колхоз по мортире и штурмовому взводу, каждому колхознику - по боевой броне и лазеру. Даешь Социалистический Commomwealth!

Изменено пользователем Marder
Ссылка на комментарий

@Marder,

 

Расходуют ли патроны минитмены и колхозники

Нет, не расходуют.

 

 

ракеты точно расходуют

Ракеты, гранаты, бомбы и мины.

Но все это относится только к поселенцам. "Сопровождающие" расходуют все.

Ссылка на комментарий
  • 4 недели спустя...

Изменения в обновлении 1.5

 

 

Fallout 4 1.5 Steam Update (1.5.157)

New Features

New Survival difficulty
Survival adds additional challenges including no fast travel, saving only when you sleep, increased lethality, diseases, fatigue, danger and more. See the in-game Help menu for more details.
Characters set to Survival difficulty appear under their own Character Selection filter
Third person camera movement improvements when player is close up against walls and other objects
Fixes

General stability and performance improvements
Fixed rare crash related to reloading a save that relies on Automatron
Fixed issue with the robot workbench camera not moving properly immediately after canceling out of the menu
Fixed issue with perks being repeatedly added when reloading a saved game while in robot workbench
Fixed issue with Ada not properly traveling to an assigned settlement
Robots can now be assigned as settlement vendors
Fixed issue with "Appropriation" where blueprints would not appear properly if the container had already been looted prior to getting the quest
In "The Nuclear Option," entering the Institute using the targeting helmet on Power Armor no longer inadvertently causes the player to go into combat, and become stuck in the Institute
Fixed distance check with Robotics Expert perk
While in Workshop mode, if the Jump button is remapped, the Y or Triangle button can still be used to jump
Fixed issue with "Defend the Castle" where speaking to Ronnie Shaw would not properly complete the quest
During "The Nuclear Option," fast traveling away from the Institute immediately after inserting the relay targeting sequence holotape will no longer block progression
Fixed issue where Workshop placed light bulbs would occasionally not light properly
Fixed occasional flashing issue with entering and exiting Power Armor
Fixed issue where terminals would not work properly after downloading and initializing an Add-On from the Add-Ons menu

 

Ссылка на комментарий
  • 2 недели спустя...

Bethesda сообщила, что моддеры PC совершили уже около миллиона загрузок. Fallout 4 был обработан большим количеством мододелов, в том числе есть парочка модов, которые приносят всякие элементы из Metal Gear Solid V и The Witcher 3: Wild Hunt. 

 

http://twow.ru/news/1436-fallout-4-mody-na-xbox-one-vyjdut-posle-dlc

Ссылка на комментарий

Мод который заменяет пустошь на реалистичные заросли
 


 
То самое чувство, когда беседка не умеет пользоваться своим движком, а мододелы могут. :shamn:
Ссылка на комментарий

Все очень просто: события первых фолов происходили на юге штатов, там довольно засушливо и пустынно в местах где нет искуственного орошения. Беседка-же, делая фол 3 решила, что "канонично" - это пустынность всей земли. В результате у них в умеренном климате - как в пустыне.

Ссылка на комментарий

@WiSt, да одинаково вобщем-то. Нынешние модели в состоянии просчитывать все листья как один, при этом игроку они не будут казаться одинаковыми. А фикстуры вообще одинаково кладутся.

Ссылка на комментарий

-bBHztsCgQxx.878x0.Z-Z96KYq.jpg


 


Разработчик знаменитой игры Fallout 4 компания Bethesda "активно работает над максимальным улучшением" для недавно выпущенного дополнения РПГ Far Harbor.


 


http://twow.ru/news/1492-razrabotchik-fallout-4-uluchshaet-proizvoditelnost-far-harbor


Ссылка на комментарий
  • 1 месяц спустя...

У Fallout 4 есть одно существенное достоинство - при должных настройках он визуально прекрасен. Пейзажи Бостона и Содружества с отличным саундтреком!

 

Ссылка на комментарий
  • 4 недели спустя...

Беседка разрешила убить ненавистную Марси Лона, после обновления патча 1.7 к Fallout 4.

 

Изменено пользователем Золд
баба
  • Что?! 1
Ссылка на комментарий
  • 1 месяц спустя...
  • 3 недели спустя...

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
×
×
  • Создать...

Важная информация

Политика конфиденциальности Политика конфиденциальности.