nazzzgul Опубликовано 24 августа, 2009 #301 Поделиться Опубликовано 24 августа, 2009 (изменено) Поиграв за Италию переключился на Японию. 36й год. С самого начала игры было допущено 2 небольшие ошибки: 1. По незнанию. Весь год снижал шпиками свой нейтралитет и повышал угрозу нац. китая (приходилось неслабо тратить лидерство). Сначала 37 стал доступен эвент о стычке на мосту Марко-Поло и автоматическом объявлении войны всяческим Китаям. Отсюда вывод, играя за Япов глупо тратить на это лидерство. 2. По глупости. В конце 36го я вошёл в Ось. А 1 января 37го объявил войну Китаям. В итоге ОСь стала представлять слишком большую угрозу (из-за меня) и даже ближайшие сторонники (нац. Испания, Венгрия) медленно но верно повернули в сторону Союзников. Отсюда вывод. Играя за Япов, в Ось надо вливаться только перед крупной заварушкой. Играя за Германию, лучше вообще не воевать и не тратить шпионов на снижение своего нейтралитета (всё нужное будет по эвентам). Играя за Италию тоже не лезть сразу в Ось, а сначала скушать Югославию. Приготовления к войне. Всю материковую группировку войск стянул на границу с Шаньси, полностью оголив границу с советами (всё рано не нападут), но достигнув высокой плотности войск. Всю армию из Японии разделил на 2 ударные части в направлении Шанхай-Циндао. Построил 10 моторизованных бригад и объединив их со стартовыми 4мя бригадами сделал моторизованный корпус (очень сильно помог в войне с Китаями). Наступил час Х, т.е. 1 января 37. Армия из Манчжурии перешла в наступление на всей ширине фронта, началась высадка десанта в Циндао и Шанхае, моторизованный корпус высадился на материке между ними и, практически без сопротивления)занял всю береговую линию. В направлении Шаньси комп получил приказ действовать по тактике блицкрига, но, продвинувшись на 1-2 првоинции вглубь, забуксовал. Пришлось отключать управление и водить дивизии за ручку. Что оказалось намного эффективнее. Войска нац. Китая оказывали ожесточённое сопротивление, прорываясь на разных участках фронта, но из-за его ширины (почти по всей прибрежной линии нац. китая) мои войска имели большое пространство для манёвра и разбивали китайски армии по частям. Нарушения в линии снабжении моментально пресекались и проблему с саплаем практически не было (а у моторизованных частей (4 дивизии) не было проблем вообще, и именно они внесли свыше 50% вклада в победу). Наибольшую сложность доставил ком. Китай, сосредоточивший в 3х провинциях порядка 20 дивизий (или это у страха глаза велики?). Пришлось стягивать всю Маньчжурскую группировку в кулак и только это позволило одержать верх над комунистами... Клика Гуаньси проблем не доставила вообще никаких. Императорский флот всю войну простоял в портах... Итого, к середине июня 1937 весь китай аннексирован Японской Империей (за исключением пары провинций в землях Ма, для поддержания военного времени). Союзниками Япониии являются Германия и Италия, остальные страны потихоньку двигаются в сторону алиесов. ПП составляет 300 единиц, очков лидерства аж 40 (незнаю куда девать), мэнпауэр зашкаливает... И всё бы хорошо, если бы не заканчивающиеся с космической скоростью ресурсы (чёртова переботка угля в нефть). Высокий ПП подталкивает меня к захвату французского Индокитая (алиесы) и Филиппин (сателлит США), богатых нефтью и ресурсами, а это ведёт к началу крупномасштабной войны ещё в 37м, когда ни Германия, ни Италия ещё не готовы. И как тут быть? Ресурсов Имперской промышленности хватит максимум на пол года. К войне с США Импери не готова (за полтора года, прошедших со старта, было построено и развёрнуто всего 10 бригад), милитаризация экономики только началась. Изменено 24 августа, 2009 пользователем nazzzgul 1 Ссылка на комментарий
Гость Holbutla Опубликовано 24 августа, 2009 #302 Поделиться Опубликовано 24 августа, 2009 2nazzzgul Тоже самое с ресами)Но в ось я предусмотрительно не вступал и не тратил очки на дипломатию и шпионаж,все в офицеров и технологии)Китай мой) но ресов нету тоже,ПП работает в половину мощности,торгую активно с СССР но все же не хватает да и деньги скоро закончаться а сопли покупать нет желающих...тупиковая ситуация) Ссылка на комментарий
nazzzgul Опубликовано 26 августа, 2009 #303 Поделиться Опубликовано 26 августа, 2009 (изменено) Если вдруг кому будет надо, могу поделитьтся сейвом за Японию от 1го января 1937 года. Максимально приготовился к войне с Китаем, лидерство ни на что лишнее не тратилось, армия сконцентрирована в приграничных районах, командиры назначены, ресурсы исправно закупаются, сопли продаются, заводы с линкорами строятся. Эвент на начало войны доступен. Изменено 26 августа, 2009 пользователем nazzzgul Ссылка на комментарий
Hornet Опубликовано 31 августа, 2009 #304 Поделиться Опубликовано 31 августа, 2009 что нибудь слышно о патче? Ссылка на комментарий
AlexMSQ Опубликовано 31 августа, 2009 #305 Поделиться Опубликовано 31 августа, 2009 Пипец меня вчерась обрадовали - Лицензий 1С на Украине нет и в ближайшие полгода не будет. Ссылка на комментарий
Онагр Опубликовано 31 августа, 2009 Автор #306 Поделиться Опубликовано 31 августа, 2009 AlexMSQ Боюсь представить причину - в игре не отражена роль УПА в победе над Германией и Японией? http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=426875 If all goes fine we should have it out before the weekend. But in war and software development nothing is ever 100% sure. - We've added options to make the game start if you lack dedicated videomemory. - Made zoom in/out possible with interface button & keyboard. - Improved Naval AI. - Reworked how diplomacy and influence works, to make for a more interesting and slightly more historical game. And lots more fixes and balancing. Собственно информация в переводе практически не нуждается - патч скорее всего будет до выходных, ну и обещания плюшек и исправления багов. Ссылка на комментарий
AlexMSQ Опубликовано 1 сентября, 2009 #307 Поделиться Опубликовано 1 сентября, 2009 Не, 1С тупо не хочет работать с хохлами. Сама не хочет. Видимо откаты требуют запредельные. Ссылка на комментарий
stek Опубликовано 1 сентября, 2009 #308 Поделиться Опубликовано 1 сентября, 2009 А через Стим купить 1С (русскую) можно? А то я вижу из доступных языков немецкий и английский Ссылка на комментарий
AlexMSQ Опубликовано 1 сентября, 2009 #309 Поделиться Опубликовано 1 сентября, 2009 (изменено) Там не языки, а спрайт-паки. А кроме того 400 гривен - это уж совсем неприлично. Изменено 1 сентября, 2009 пользователем AlexMSQ Ссылка на комментарий
stek Опубликовано 1 сентября, 2009 #310 Поделиться Опубликовано 1 сентября, 2009 2AlexMSQ Да, я уже тоже досмотрел Это и правда неприлично. Да уж, грустно Ссылка на комментарий
AlexMSQ Опубликовано 1 сентября, 2009 #311 Поделиться Опубликовано 1 сентября, 2009 А кто-нибудь едет в Москву или к нам из России? Мог бы закинуть кому-то пару-тройку дисков. Ссылка на комментарий
13th Опубликовано 1 сентября, 2009 #312 Поделиться Опубликовано 1 сентября, 2009 Я тоже - на очереди ) Ссылка на комментарий
stek Опубликовано 3 сентября, 2009 #313 Поделиться Опубликовано 3 сентября, 2009 У меня жена в конце сентября едет в Москву на выставку. Кто не далеко (Мелитополь, Запорожская обл.) могу заказать. Ссылка на комментарий
agnez Опубликовано 4 сентября, 2009 #314 Поделиться Опубликовано 4 сентября, 2009 2AlexMSQ 2stek 213th Быть может действительно покупка Hearts of Iron III через STEAM будет для вас выходом? Русского там нет, но при желании всегда можно найти файлы с переводом. Лично для меня из-за практически невозможности последнии 3-4 года купить лицензионные игры из России это единственный выход, да и выходит в теже деньги или дешевле. Ссылка на комментарий
akyn Опубликовано 4 сентября, 2009 #315 Поделиться Опубликовано 4 сентября, 2009 Извините конечно что выражаю свое собственное мнение. Но нахрена вам это гуано... Играйте себе во вторых и не разочаровывайтесь в серии и в парадоксах. Как я например. Второй ХОИ моя любимая стратегия...но третий это бяка...там воевать нириально мессиво, бардак и не понятно во имя чего...гексовых игр и так хватает.. Ссылка на комментарий
Онагр Опубликовано 4 сентября, 2009 Автор #316 Поделиться Опубликовано 4 сентября, 2009 (изменено) Патч 1.2 вышел.Пока что распространяется через лаунчер, так что владельцы лицензионных игр уже могут его качать через соответствующий пункт в меню игры. Ну а для обладателей пиратских копий и робингудских стрел, гггигры, не имеющих возможности зарегистрировать игру и обновляться через интернет ссылка: http://rs531.rapidshare.com/files/275567652/hoi3_1.2.exe Изменения: ################################################## ########### Changes for 1.2 below. ################################################## ########## ----------------------------------------------------------------------- - New Features ----------------------------------------------------------------------- - Added a simplified terrain mapmode where each province - The interface now has buttons for zooming in/out without using the scroll wheel, with keyboard shortcuts (pageup/pagedown). - Added graphics control for distance of visible counters - Added cancel mechanics for Air Orders. - Implemeted an option for production slider automation, with selectable priority order. - Trade is now a separate automation toggle from diplomacy. ----------------------------------------------------------------------- - AI Improvements ----------------------------------------------------------------------- # Army AI - Fixed some issues with units getting stuck in neutral territory - Prevented massive overreaction against partisans - Fixed a problem with puppet areas - Fixed an issue with transport ship needs and player set objectives - Several improvements to new threat handling (beachheads, partisans) - Fixed an issue with front formation for provinces bordering multiple countries - Fixed a problem with units getting stuck in neutral territory - Fixed a bug with poor/non-existent build-up of forces on non-front borders - Fixed a problem with damaged "reserve" units being moved out out of front forts too much - Fixed a problem with reserves and HQs - Fixed a bug where it might consider an ally an enemy - Force needs, adjusted special force needs - Force needs: Fixed a bug with strat bomber needs being ten times too big. - Force needs: Improved transport ship need controls - Force needs: Adjusted to reduce the armor bias, especially for Japan - Fixed a bug where HQs could be used as garrison forces - Tweaked to ensure the defense of the supplier province and capital - Fixed a garrison distribution bug - Fixed a bug with the objective assignment of child agents - Lower level HQs should now be able to handle troop distribution in several different areas correctly - Fixed a bug in the child unit front segment assignment - Sub-theatre level units with only defensive objectives should now respond to nearby partisans/beachheads # Naval AI - Fixed an issue where it would jump the gun and launch invasions with too few divisions (due to a lack of transports) - Will not even attempt invasions of too well-defended ports - Additional checks to make sure it does not invade port-less provinces - Fixed a problem where it would withdraw too many units from fronts to stage invasions - Minor faction members should only invade to take back lost provinces - Some work on the sending of exp forces to overseas allies - Transports are now available for use even if their strength and org are lowish - Snappier intercepts of invasion fleets - Naval intercepts no longer worried about absolute naval power vs the enemy # Air AI - Improved tactical bombing target choices - Should be better at basing tactical bombers and interceptors, even when there is no front in the theatre - Will rebase even damaged or low org units if the theatre currently has no fronts - Fixed a bug preventing air unit merges # Country AI - Tweaked inter-theatre force allocation - Fixed an issue with premature retrieval of exp forces from allies - Will not send exp forces to a rival main faction, even if currently allied (UK to SOV etc) - Fixed some issues with unit allocation on theatre redefinition - Should now prefer sending exp forces to allied war zones rather than opening up new beachheads under many conditions # Theatre AI - Fixed a bug where it would start lots of redundant agents for lower level HQs - Landless theatre HQs are now properly deleted for players as well - No more German European mega-theatre - The USA now have an eastern and a western home theatre - Immediate HQ validation on theatre redefinition. Players should never see landless HQs in existence. - Fixed a nasty problem where the controlling AI agent would believe it was for another theatre # Diplomatic AI - Removed the date limits on when germany decides to attack western europe. it will now do it when it can and makes sense. - Countries are now less likely to join factions with bad progress. - AI should now agree to trade under debt with the needing - AI should be more likely to do counter influencing when necessary - Tweaked ai alignment - Allies now much more likely to give transit rights - AI much more restrictive with embargos - Embargos no longer running forever no matter diplomatic changes - Britain more likely to influence the USA - Threshold for calling in support to a limited war increased. - AI will not call in allies during the early parts of a limited war. - Governments in exile no longer create/join alliances - Tweaked trade frequency # Spy AI - Spies should no longer perform counter espionage on puppets, countries with military access and someone helping you in a war # Misc AI - Autosliders try harder to keep a positive money balance - More shift to keeping some money in autosliders for spare IC - Fixed a bug with building less than requested convoys - Fixed a bug with countries getting stuck in a death spiral of ever increasing escort production - Tweaked ai valuing of stockpiles of supplies so it wont run them too low - AI should now be doing some upgrading - Production AI now cleverer in where to put spare IC - Production AI now tries to always allocate 5% to upgrades if possible - Auto slider controls will start using up stockpile if approaching supply cap - Tech AI should now research doctrines - Improved auto-deployment choices. # Misc AI Bugs - Fixed an issue with CAGs being auto-assigned to Theatre HQs - Ground Attack Order: Overstacking penalty checks added - Invasion orders will abort if the invading units are no longer in a condition to fight - Fixed a bug with the end date for sent exp forces in the unit command - Cut out trades involving small amounts of money (energy/money for example) that rounded to 0 money # Generic AI Balancing - Balanced out relation changes between canceling/creating trades to stop slowly lowering relations to trade partners with dodgy economy - Should be harder to exploit AI by stationing expeditionary forces to get out of supply use ----------------------------------------------------------------------- - Gamebalance Changes ----------------------------------------------------------------------- # Country - It is now slower for national unity to move the further it is away from the middle. - Comintern units now use less supplies. - Pure theory techs are no longer assigned to countries at start. - Impact on strategic warfare is now depending on countrysize on target. - Election and the likes will now acutally change ministers # Occupation - Non-core territories are now as bad as full occupation territories. - Increased impact of partisans on supply tax by x5. - Made revolts less likely, but a fair bit stronger units. # Diplomacy - Fixed a bug with proximity capping distance too early with alignment progress. - Repulsion, threat and revanchism factors at alignment is now only effective if close in the triangle. - Drift due to threat is now scaled with country IC so a big country (like US) is more concerned with world politics, whereas smaller countries are more concerned with keeping their heads down and wont be as affected. - Trade should now allways fail if not enough DI is available - Dissolve alliance now checks for the correct amount of diplomatic influence - Declaration of war no longer valid against faction members - It is no longer possible to invite someone to a faction if they are at war with a member. - Should no longer be able to join faction if at war with faction member - Countries to peace in events will now get all their puppets set to peace as well. - No longer possible to send theaters as expeditionary forces - Threat is now wiped when a country is annexed. - Influences now automatically stop after joining another faction. - Embargoed countries can no longer cancel the embargo - Embargo's now reduce threat when cancelled. # Map - Revised calculations to determine which province has which terrain. - Desert are now a bit less likely to see rain storms. - Made some tweaks to weather system to have weather patterns more mobile. # Combat - Paradropping now gives an attack delay. - A unit in battle can no longer have an effective combat width of less than 1. - Dissent impact on combat is no longer astronomical. - Amphibious penalty can never go below 99% for any unit. - AA is now twice as effective. - Cags now give 25% of stacking penalty when attacking at sea. - Cags now do triple damage bombing ships in combat with another fleet. - Trickleback now works properly and gives you back manpower lost in combat. - Aircombat is now a fair bit more dangerous. - Org damage is no longer scaled by strength of brigade compared to other brigades. - Scaled leadership experience internally so that it transfers to leaders higher up in the chain better. # Units - Improved calculation of actual supply/fuel usage. - Paradrop missions will no longer progress if the paratroopers are in a delay after an attack. - Units in Strategic redeployment can never gain org now. - Strategic redeployment will now give the attack delay to a unit. - There is now a minimum supply demand for small units so that long distances wont take all the supply tax. - Airunits operating from a base that is no longer in range (ie carrier) will now abort - Logisitcs wizard trait now work properly on units below it as well. - Units will no longer be removed if strength drops to zero from manpower rotation or attrition. - Airunits bombing will no longer continue moving during the bombing & aborting their bombing. - Air and Naval units will now reset where they are based if they lose access to their current base. - Unit stats like speed now updates properly when a brigade is upgraded. # Officers - Officers ratio now affects maximum organsiation and recovery of units. - Officers now take casualties properly in battle. - Officer ratio now affects attack delay of units. - Increased officer production significantly. - Officerlosses in battle is now proportional to unit type. - Expeditionary forces now drain their homecountry's officerpool when taking losses. ----------------------------------------------------------------------- - Interface Improvements ----------------------------------------------------------------------- - Added day/night overlay to minimap - Made a day/night icon in province interface, and remade the "clear sky" icon cause the sun looked weird next to the moon. - Added terrain effect delayed tooltip to province view and to terrain mapmodes. - Names should now appear instantly if possible. (minor lockups possible at crap cards.) - Added strenght number to child units. - Added weight to unitinterface. - Fixed the display for max strength in brigade details. - Softness changes from tech is now colorised green when decreasing and red when increasing. - Remade oil icon to be more clear and visible. - Added superheavy battleship Icons to navalcombat. - Trade icons should now blink later. - Tooltips for org on units will now show daily change as well. - Fixed a couple of tooltips in outliner - Fixed tooltip for dissent in intel view - Tooltips in messages settings should now be correct - Strength and VP mapmodes will now update more regularly. - Added shortcut keys to cancel/accept orders. - Escape now opens the ingame menu if nothing is selected, else it deselects all. - 'w' now moves the map to the location of current unit. - 's' now opens up the stance selection window. - ',' selects all air units loaded on ship. - '.' selects all loaded land units on a ship or plane. - 'l' now loads or unloads a unit to a ship. - 'p' now loads or unloads a unit to a plane. - 'a' now opens up attachment interface. - 'd' detaches a selected unit. - 'c' now creates a new HQ above current unit. - Alerts for wasted IC no longer shown when using auto sliders - Fixed rounding error in officer rate - Added 2 more trait columns in leader ledger page - Corp/army/theatre now visible in brigade ledger page - Fixed some more ledgerpages - Leader experience is now shown as % in the ledger as well. - Unit arrived message now fires only at final destination - Expeditionary force declined should now give a message - Tweaked collision boxes for tanks to try and make it a bit less wacky - Diplomatic screen should now refresh when a country disappears - Combat progress in interfaces are now loaded properly from savegames. - Units changing country will now be properly be deselected. - HQ's can no longer be merged. - You can no longer transfer HQ brigades away from a hq unit. - Cag's can no longer be merged with other airunits. - There is no longer free diplomatic influnce from cancelling or creating transit rights. ----------------------------------------------------------------------- - Multiplayer ----------------------------------------------------------------------- - Removed several reasons for the game to go out of sync while playing multiplayer. - Made multiline chatemessages look prettier - Updating automation in lobby now shows for clients as well - No longer possible to swith away from save selection for clients in mp lobby - Mp save counter should now work. - Moved checksum text and adjusted multiplayerlist in lobby. - Date should no longer reset when new player joins after save is loaded. ----------------------------------------------------------------------- - User Modding ----------------------------------------------------------------------- - Exported current player tag from gamestate to lua for modding fun. - Added a "terrain = x" command for provinces, to override graphical logic ----------------------------------------------------------------------- - Performace and Stability ----------------------------------------------------------------------- # Compability - Added setting in settings.txt to not create 'waves' called _waves_ - Setting trees rendering off will now not create any tree gfx upon reload - Restructured provincemanager a bit to help reducing startup crashes on some machines. # Performance - Optimised interface interactivity. - Gamespeed and timeprogress have been optimised to provide a smoother gameplay. - AI optimised, both in lua and the core game, which should improve gamespeed significantly. - Tracked down and removed several memoryleaks, which made the game sluggish the longer you played it. # Stability - Savegames should no longer become corrupted, and previously corrupted savegames might be recoverable. - Fixed several reported crash problems. ----------------------------------------------------------------------- - Bugfixes ----------------------------------------------------------------------- # Interface bugs - Game should no longer unpause when clicking in outliner - Opening main menu no longer closes the outliner - Country flags should now be localised in triggers. - Ledgerpage for buildings now handles provinces with the same name - Fixed prereq graphic bug in Naval background. - Fixed tooltip bug on Leadership/oil icons in province interface. - Resized all terrain images so the terrain tooltip doesnt popup inbetween the icons below. - Fixed the flag distortion on the minishield and the small minishield. - Flags no longer shown through fog of war after being shown once. - No more invisible units when armies split from events (like at civil war) - Fixed issues with incorrectly shown counters - Fixed lots and lots of typos - Fixed a bunch of localisation issues - Fixed unlocalized text in metaserver - Fixed some non existing tooltip localisations - Is in any faction trigger now displays correctly for "no" as well. # Gamemechanic bugs - Rejecting a NAP will no longer increase relations between countries. - Faction specific rules are now set immediately after a reload again. - You can no longer ask/offer transit rights with faction members because you already have access. - Broken trade deals message now show correct trade goods order - Returning expeditionary forces should now work - Government in exiles will no longer wipe out the cash of the faction leader. - Partisans will no longer stop an entire country to be annexed. - French surrender will now work properly even if poland starts the war. - A country being annnexed will now cancel all its trade agreements. - Offmap resources are now calculated correctly for resource balance values. - Needed for production is now updated properly from all cases of production. - Build times/costs are now calculated properly for buildings after each is finished in a serial. - Fixed mixup of ic and mp cost in brigade build screen. - Fixed a bug with auto-deployment - Fixed a calculation error with maximum manpower needed for reinforcement. - Upgrading units now actually uses resources. - Cags will now properly detach and attach to correct hierarchy position when rebasing. - Fixed a problem where it was not possible to split cag units. - It is no longer possible to deploy or reorganise new cags into units that would make them over the carriers capacity. - Dissent penalty on ruling party popularity now works properly. - Fixed a bug where units could still be in combat even though they had moved away. - Commando trait now properly reduces the out of supply penalty. - Airunits without fuel will no longer get stuck in air forever. - Fixed a bug where units could get stuck after reloads. - Paratroopers can no longer take control of hostile territory while on a plane. ----------------------------------------------------------------------- - Database Changes ----------------------------------------------------------------------- # Technology - Added Naval, land and air doctrines for all scenarios - Changed the requirements for Small Warship ASW - It should no longer be possible to research Super Heavy Tank Brigade more than once - Added industry techs for: Germany, UK, France, USA, Soviet Union, Japan and Italy - Added construction practicals for USA, UK, Germany, Italy, Japan and Soviet Union - Armoured car techs now use mobile unit practical - Lowered requirements to research helicopters - Increased build time for escort carriers to 350 - Tweaked naval and construction practicals - Reduced practicals for AA and radar stations. # Orders of Battle - Renamed two duplicated units in the Italian and Chinese -36 oob - Added a theatre to Argentina's oobs - Revised and increased the number of historical leaders in the German and Japanese oobs - Reorganized the Greek oobs - Updated the -36, -38 and -39 oobs for Finland - Updated the production queues for Japan, UK, Japan and the US - Fixed some typos and added Tiger units to the German -43 and -44 scenario - Moved the 6th Air Force to Saipan - Moved 12. Juntuan and 66. Jun to Shanwel - Nagano no longer commands the 37. Hoheishidan - Replaced most of Shanxi's and Communist China's infantry with militia - Fixed the Russian cavalry div. that had been replaced by infantry div. in the -44 scenario - Repositioned some of the Italian planes - Changed the location of the Enterprise Taskforce and Lexington Taskforce - Removed some of Australia's transport ships and increased the number of reserve units - Moved the Yugoslavian troops that had wandered off towards Sinope - Added historical leaders to some of the expeditionary forces # Buildings and Units - Gave Newcastle, Hollandia and Guadalcanal airbases - Added and adjusted some of the air fields, ports and coastal forts in Finland - Moved the airbase and anti-air in Palermo - Added naval bases to Aparri, Legaspi, Lingayen, Shantou, Baoan, Pulau Dolak, San Cristobal and Malaita - Changed the speed of armoured brigades in mountain terrain - Moved the industry in Canberra to Melbourne - Increased Togtoh and Guyang's infrastructure to 3 - Rebalanced support brigade values - Lowered infrastructure on the east and west coast of Australia - Moved the naval base in Corpus Christi - Repositioned the air bases and anti air guns in Cagliari and Tobruk - Added new pictures for S-P Artillery and Cags - Moved Argentina's capital to Buenos Aires # Events and Decisions - Fixed the "Second Vienna Diktat" so that Hungary gets the proper cores - Added a second version of the "Bitter peace" event, if Japan isn't at war with the Soviet Union - The "Ultimatum to Greece" can no longer be triggered if Greece is a puppet of Germany or Italy, or already at war with Italy - "Japan demands bases in French Indochine" - requires Japan to be in axis instead of alliance - Added a second version of the "Independent Croatia" decision, in case Croatia is still owned by Yugoslavia - Tweaked the "Claim Bessarabia" and "Bulgarian claims to Constanta" decisions - Tweaked the combat events # Diplomacy - Tweaked the occupation polices - The US guarantees Bolivia from -36 - Removed Vichy France as a puppet state to keep them out of the war - Adjusted the distribution of VPs for Estonia, Latvia, Lithuania, Ireland, France and the Netherlands - Added a victory point to Kalgan - Japan still controls the Carolines in -44 # Map - Revised a lot of rivers in Asia and Australia. - Removed a duplicated sea zone id - Added a strait between Jiangmen and Bao'an - Added "arctic" terrrain to the northern provinces of the Soviet Union, Canada, Norway and Iceland - Added the Ligurian Sea, Bay of Naples and the Gulf of Iskenderun to the Mediterranean region # Leaders - Changed the start dates for Albert Speer, Joseph Goebbels, Karl Dönitz, Franz von Papen and Arthur Seyss-Inquart - Added new ministers for Xibei San Ma - Gave Ismet Inönu a new minister type - Added an image for Hayashu Senjuro # Text - Corrected some of the French, Polish, Hungarian and Italian unit names - Renamed the US "Democrat Party" to "Democratic Party" - Corrected some duplicated and misspelled province names - Fixed the erroneous label in the statistics page - Fixed the tooltip for the "Airborne Assault" order - Added Canadian party names Изменено 4 сентября, 2009 пользователем Онагр Ссылка на комментарий
RusXP Опубликовано 4 сентября, 2009 #317 Поделиться Опубликовано 4 сентября, 2009 (изменено) Игра после патча преобразилась. Тормоза исчезли, комп не тупит при командовании штабами и в других областях тоже адекватнее стал действовать. Добавили еще несколько ползунков и галочек, чтобы избавить игрока от микроменеджмента. Баланс подкрутили - нет безумных цифр саплая и многие другие параметры приведены в соответствие с логикой игры. Наконец-то получаю удовольствие от процесса. Изменено 4 сентября, 2009 пользователем RusXP Ссылка на комментарий
AlexMSQ Опубликовано 4 сентября, 2009 #318 Поделиться Опубликовано 4 сентября, 2009 (изменено) agnez Понимаешь, 400 гривен русская лицензия 1С стоить не может ни при каких обстоятельствах, а именно столько она стоит в Стиме. stek А как ты с Мелитополя в Донецк переправишь? Можно где-то встретиться, но где? Могу конечно в Запорожье мотнуться на субботу-воскресенье в середине сентября. Изменено 4 сентября, 2009 пользователем AlexMSQ Ссылка на комментарий
nazzzgul Опубликовано 5 сентября, 2009 #319 Поделиться Опубликовано 5 сентября, 2009 Интересный однако ж патч. Техов сразу уже куча изученных. Заводы опять же строить можно. Вот только немного неясно с ПП. Уже выучена часть техов на ПП, а его как было 69 за Италию на старте, так и осталось. Ссылка на комментарий
RusXP Опубликовано 5 сентября, 2009 #320 Поделиться Опубликовано 5 сентября, 2009 (изменено) 2nazzzgul Техов сразу уже куча изученных. Полезные технологии - строительство, мех. компьютер, морской конвой и т.д. Можно сразу приступать к активному строительству и изучению других техов. Но надеюсь, что не всем фракциям дали одно и тоже. Иначе какой смысл их было делать? Изменено 5 сентября, 2009 пользователем RusXP Ссылка на комментарий
13th Опубликовано 5 сентября, 2009 #321 Поделиться Опубликовано 5 сентября, 2009 2AlexMSQ я под у тебя только в середине октября тогда взять смогу /конец месяца - у меня проверка, начало - з/п/. Но если, что - возьмите и мене Ссылка на комментарий
stek Опубликовано 5 сентября, 2009 #322 Поделиться Опубликовано 5 сентября, 2009 213th 2AlexMSQ Автобусы же на Донецк ходят Закажу жене вам по копии. Только это будет в конце месяца. Если достанете раньше - напишите мне в личку. Ссылка на комментарий
Petrovich Опубликовано 6 сентября, 2009 #323 Поделиться Опубликовано 6 сентября, 2009 есть у кого-то розпакованая версия патча? Ссылка на комментарий
nazzzgul Опубликовано 6 сентября, 2009 #324 Поделиться Опубликовано 6 сентября, 2009 2Petrovich http://akmych.org/HOI3/patch_1.2.zip Ссылка на комментарий
13th Опубликовано 6 сентября, 2009 #325 Поделиться Опубликовано 6 сентября, 2009 Наверное нужно создать тему: Как достать лицензионный HOI3 на Украине и патчи к нему. :D А то, напряг - весёлый . Ссылка на комментарий
Рекомендуемые сообщения
Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь
Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий
Создать учетную запись
Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!
Регистрация нового пользователяВойти
Уже есть аккаунт? Войти в систему.
Войти