BG rants and whatever else comes out - Общеисторический Подфорум - TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр Перейти к содержанию
TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр

BG rants and whatever else comes out


Георги Антонов

Рекомендуемые сообщения

Игорь's right and I was planning to start a separate topic anyway. So, here we go.

 

Mezhick -

1. Чтобы мы сказали, если бы вместо Великого Новгорода и России был бы просто один единственный юнит. Например, казак или вор? Так ведь люди в СА именно так и поступили - "Болгарский разбойник"! Хороша репутация, ничего не скажешь! :(

 

I laughed a lot at this "Bulgarian brigand". Pretty nice isn't it - the most remarkable thing about medieval Bulgaria was apperantly its brigands. If I ever get my hands on those brit wankers * from CA ...

 

Mezhick -

2. Болгария большую часть своей истории была под чьим-то гнетом. Но, замечу, почти на всех картах Болгария присутствует, и не просто как область, а как большая территория с четкими границами.

 

As soon as I get some free time, I'll post a small informative topic about Bulgaria with a few scanned maps on it. For now I have to tell you the history on-the-fly which is difficult sometimes.

 

Mezhick -

3. И, в конце концов, Габрово!!!  Если я не ошибаюсь, то жители именно этого города являются героями многих... мммм... "Балканских" (или "Задунайских"?  ) анекдотов (пусть Георги меня поправит)

 

The anecdotes are limited only to Bulgaria as far as I know :) The Gabrovo people are known as great scrooges (similiar to the Scottish in Britain). Actually my great-grand mother is from Kireka, a village near Gabrovo :D

 

Mezhick -

Лучше просто по английски  Болгарский и русский "однокоренные" языки, но лично мне тяжело разбираться даже в белорусской речи...

 

It was once in IRC when I chatted with a guy from Russia. He spoke in Russian, I - in Bulgarian and we could understand each other almost all the time. When someone didn't understand something, the other translated it in English. This system can't work here so whatever I guess how much we understand each other depends on the discussed subject... :)

 

Mezhick -

По моему, вы поставили себе непосильную задачу  Собрать историю государства, которая была почти перечеркнута турецким игом - чрезвычайно тяжело. Вам надо искать ответы не в России, а скорее в Турции  В этом смысле России повезло - татары не искореняли обычаи, не навязывали религию... Хотя, если что-то очень захотеть, можно чего-то добиться (главное, чтобы результат соответствовал вашим запросам  ) Удачи.

 

I'm just preparing a site for Bulgaria in the 1st world war, that's all. I have a lot of materials and just need to do an awful lot of writing. I've been dreaming about making it a multi-lingual site but I'll probably have a hard enough time writing and updating in Bulgarian. As for medieval period website - that would be cool but it would take lots and lots of research I don't have the time and ability for. Generally, the more that's known about my nation, the better. Especially since foreigners know next to nothing (a fresh example - the "Bulgarian brigands" case) about us.

 

In case a Slavonic mod is ever started, count me in! :D I'll provide everything I can.

By the way - I like the word "мододел". In Bulgaria we've adopted the awful "мод-мейкър". There are even worse cases for word adoption like "провайдер" and "девелопер". Sad thing :(

 

* - wanker - engl. sl. маструбант

Ссылка на комментарий

2 Георги Антонов:

Мне кажется вам неплохо было бы потолковать с Engineer. Славянский мод с сербами, болгарами, чехами, поляками, русскими смотрелся бы весьма неплохо даже в ущерб историчности.

Да по поводу Великой Болгарии о какой именно идет речь? Период степной жизни, создания царства на Дунае и борьбы с Византией или более всего подходящего под медивал второго Болгарского царства?

PS Родная Самара город побратим Стара-Загоры, вы случайно не оттуда? У нас даже улица такая есть.

Ссылка на комментарий

No, but it's nice knowing that :)

I'm from Silistra, in the north east corner.

 

I'll mail Engineer right away.

 

The single and only *Велика* България was that of хан Кубрат (584 - around 665). The other domains were called simply "България" which varied between "ханство", "княжество" and "царство" What I've been talking (and been pissed off about) is that the second Царство of Bulgaria (1185-1396) is not included as a playable faction although it was indisputably big and important enough at that time (from 1185 on) to be included. AC neglected us, most probably didn't have enough materials about us.

Ссылка на комментарий

2 Георги Антонов:

AC neglected us, most probably didn't have enough materials about us.

 

AC complete his work. Let us help yourself. Get ready materials about "Царство of Bulgaria (1185-1396)" and begin our own work. We can help in units build, but have lot of historical data. Now, in "Russian Expansion" mod only one specific unit for Bulgaria - Polovatz - "Kuman". Please, collect some pictures with short historical description about each new units and publish here.

Ссылка на комментарий

Engineer, could you rewrite that post in Russian? You're saying "only one specific unit for Bulgaria" and then "... short historical description about each new units". By "Let us help yourself" you mean "help ourselves" right? (even that way it wouldn't be correct but let's not get into such detail ;) )

 

Edit:

 

Engineer, I just read your email. You've gotten me wrong. I am not making a mod. I don't have the game yet. I just heared you're making a mod that will include Bulgaria and asked to help you and the rest of the guys making it. (read upper parts of the topic if you haven't yet)

 

Funny thing isn't it :) Damn, I wish I knew Russian.

 

Edit II, five minutes later:

 

Alright. So: firstly, I reread Aleksander's post. He says (you probably knew ;) ) that it would be nice if there were a Slavonic mod and mentions Engineer. Then, I decide Engineer is making such a mod and propose to help him and his team. Then, he decides I am making such a mod and proposes to help me and my team. I tell him I'll get the expansion in the first week of this may but forget to tell him that I don't have the original MTW. Finally I understand everything and sum it up here.

 

This topic will remain in the history of Internet and Russian-Bulgarian international relations! :D

Ссылка на комментарий

2 Георги Антонов:

Engineer, could you rewrite that post in Russian?

Ммммда. Мой английский ниже всякой критики, уж лучше не сыпь соль на эту рану. Читаю ещё кое-как, а быстро написать e-mail ... эх...

 

.....the history of Internet and Russian-Bulgarian international relations!

Действительно поторопились, извини брат, бывает ;). Я зачем-то считаю, что люди, вносящие конкретное предложение, сами готовы накинуться на его реализацию с бешеным энтузиазмом.

 

Насчет помощи нам в строительстве "Славянского мода" попробую сформулировать свою мысль на родном языке, что тоже не всегда получается :). Во-первых, мы пока не планировали реализацию конкретного мода за западных и восточных славян. У меня, правда, была такая идея, я даже писал пару раз на форум, да и, вообще, не хотелось зацикливаться на россии как таковой, но мы слишком плохо знаем историю западных славян. Вот если бы ты смог присоединиться и открыть здесь эту тему, тогда, пожалуй, стоит попробовать. Для начала есть только карты расселения славян в соответствующем периоде и самая краткая информация. Чтобы создать хоть сколь-нибудь историчный мод нужно, как минимум, сделать подборку информации о юнитах той эпохи. Я охотно возьмусь за изготовление для них графики к MTW, но в имеющихся у меня реконструкциях Дзыся (смотри, например: http://vestep.narod.ru/base/kr3.html есть только Поляки и Венгры. Можно было бы поискать реконструкции Mc Braid-а в книгах издательства Osprey http://www.ospreypublishing.com , но их я в продаже у нас не встретил. Кроме оцифрованных рисунков нужны будут ещё исторические справки по каждому типу армий, когда и как они применялись, чем были вооружены и т.п. Возьмешься за это? Если да, то у нас, возможно, будет новый мод.

Я бы предложил детализировать и дополнить все обойденные вниманием разработчиков страны восточной Европы. Здесь уже предлагали добавить также великое княжество Литовское, Рыцарские ордена со своей государственной политикой. Для них как раз материал уже есть.

 

Ну и, напоследок, не нужно думать что изготовление мода для MTW это сложный и длительный процесс. Сама работа уже практически вся автоматизирована. Сложно только сделать правильный выбор, сохранить историческую атмосферу игры. Изготовить собственно мод после этого - дело нескольких дней. Дальше начинается тестирование и разработка интересных кампаний на базе создаваемых юнитов и наций.

 

Так что? Попробуем?

Изменено пользователем Engineer
Ссылка на комментарий

Ще пробваме. :)

 

Let's see if I've gotten everything right:

 

1. You would like to start a new mod, that will include other slavonic tribes, besides those that formed Russia.

 

2. You didn't have historical info on them so the idea was dropped.

 

3. The tough part of MTW modmaking is finding historical material and converting it into units, factions and domains.

 

4. You need to know what the borders of the slavonic domains were in certain time periods.

 

5. You need to know how did the warriors dress, what weapons they used, etc.

 

Now, on what I am able to help with:

 

1. I first need to know the ingame time period we will be working on.

 

2. I doubt I will be able to find info on any other region except Bulgaria. Even if there is such specialised literature on other regions, I don't have big hopes on finding it. (Shortly - I can only guarantee to cover Bulgaria in my research).

 

3. Thus, for the other regions it would be best if we find native people from the country in question.

 

3. Make a full list of the things you will need (weapons, territories, rulers, everything)

 

4. I'll need help and lots of it. Don't forget I don't even have the game yet.

 

5. That's the main reason I don't want to go into this on my own. I'd love to make a MTW mod, I just don't have the abilities and spare time to do it alone.

 

Tell me what's alright with you and what's not.

Ссылка на комментарий

2 Георги Антонов:

1.-5. Да, именно так.

 

1. I first need to know the ingame time period we will be working on.

Чтобы не пришлось существенно переделывать остальные нации, предлагаю рассматривать период исходной версии MTW, приблизительно между 1000-1450 гг.

2. I doubt I will be able to find info on any other region except Bulgaria. Even if there is such specialised literature on other regions, I don't have big hopes on finding it. (Shortly - I can only guarantee to cover Bulgaria in my research).

Ну, что же, возможно мы сами найдем какие то материалы, давай пока говорить про Болгарию

3. Thus, for the other regions it would be best if we find native people from the country in question.

Я смотрел некоторые моды и отдельные юниты на сайте totalwar.org, там был, например, юнит "сербский гусар" и другие отдельные элементы, но полноценных модов я так и не встретил, - надо ещё посмотреть, но лучше, действительно, найти конкретных людей.

3. Make a full list of the things you will need (weapons, territories, rulers, everything)

Мне нужно:

-Краткое описание юнита для строки info MTW.

-изображение юнита в полный рост, - лучше сканированное в цвете, не менее чем 260х260 пикселов в любом популярном формате (jpg, например).

-Описание юнита более подробное - 1-2 абзаца текста. - это нужно вместо нижеприведенных параметров, если их затруднительно сформулировать.

-перечень используемого юнитом оружия (основное рукопашное +[стрелковое])

-спецификация: конный/пеший, [спешиваемый в бою], - в какой юнит спешивается (в MTW это два отдельных юнита)

-в каких провинциях (в стиле MTW) производится юнит, в каких из них имеет бонус к морали ("родная" провинция юнита - только 1 юнит на провинцию)

-какие религии могли использовать юнит (мусульмане, католики, ортодоксы, язычники)

-какие нации использовали юнит

-участвовал ли юнит в восстаниях и как активно: религиозных, крестьянских, бандитских, лоялистских, и т.п. - можно в тексте описания

-моральные характеристики юнита (в сравнении с простыми крестьянами)

-боевые характеристики юнита: ловкость в обращении с оружием, качество брони, организованность, опытность в битвах, бонусы атаки/защиты от кавалерии (в сравнении с простыми крестьянами).

Можно и часть из вышеприведенного, остальное домысливается по картинке :)

4. I'll need help and lots of it. Don't forget I don't even have the game yet.

С удовольствием бы выслал тебе оригинальную MTW, но у меня сетка не потянет такой объём (2 CD). Может кто из админов поможет? Спроси, например, SlipJ-а.

5. That's the main reason I don't want to go into this on my own. I'd love to make a MTW mod, I just don't have the abilities and spare time to do it alone.

Ну я, вообще-то тоже на работе не майлы пишу :). У меня в отделе 13 инженеров. А MTW это только чтобы расслабиться после работы, -ненадолго по вечерам. Я и редактор то для него сделал, чтобы не приходилось лепить мод вручную. Думаю главное положительное качество программиста, даже такого хренового как я, - это лень.

Ссылка на комментарий

Got it.

1. Short description of the unit that will serve as an ingame description.

2. A picture в цял ръст, no more than 260x260 px., preferrably in colour. Send me one such picture, sort of a "mold" to use when looking for pictures myself.

3. A longer description, upon which you will form the unit statistics. What should it include (where it originated, was it regular or elite unit, stuff like that)? The statistics I see in an FAQ are Cost, Upkeep, Size, Period, Religion, Faction, Requierments. Based on these, I suppose I should be looking for info like: how much were the warriors in question payed, how large groups of them existed, when did they exist, what was their religion, in which territories were they recruited (faction or not, a unit is recruited from a province, am I right?) and the Requierments are obvious. Tell me if there's anything else.

4. The weapons - this seems a bit complicated. As we know, there were no 'standard issues' of weapons in the medieval times. Maybe specifically for the information gathering process we should separate the weapons into sections like in the RPG games - blunt, slashing and so forth? I mean, not every warrior from a given unit type was carrying exacltly a sword or an axe, or a mace.

5. Mounted/Dismounted unit - everything clear here.

6. Where was the unit created - that's easy too, only one note. I haven't started looking yet but I don't expect to have many units that will be unique to a given territory. Sure, you will be able to hire Kuman cavalry only from a specific region for example but most of the units will be universal (hopefully with different outlook for different regions, if I find enough descriptions and pictures regarding outlook)

7. Religions - Bulgaria was never multireligious until conquered by the Turks. We switched to catholic from time to time (for political reasons), but that was only formal, all rituals always remained orthodox. Things might get a bit tricky when we come to the mercenaries religions, some of them may be pagan but sorting out this issue shouldn't be a problem.

8. What nations used the unit. I don't understand this "unit conception". For example, everybody had "infantry". What do we understand under "unit"?

9. Who took part in revolts? This can be found out easy, by looking for when there were revolts. But will those revolts be "random events" or they will occur with chronological accuracy.

10. Morale. I need to know what factors impacted morale and how does it function in the game.

11. Fighting characterisics. We might get in trouble here - since I can't see the unit in action today I must rely on what people wrote about him. And these people are rarely objective when it comes to describing their armies and the enemies' armies. How should I judge that?

 

С удовольствием бы выслал тебе оригинальную MTW, но у меня сетка не потянет такой объём (2 CD). Может кто из админов поможет? Спроси, например, SlipJ-а.

 

That's no problem, I'll have my copy of the game soon enough. Two to three weeks at the most.

 

Я смотрел некоторые моды и отдельные юниты на сайте totalwar.org, там был, например, юнит "сербский гусар" и другие отдельные элементы, но полноценных модов я так и не встретил, - надо ещё посмотреть, но лучше, действительно, найти конкретных людей.

 

Looking for natives is the best tactic, I was assured in that when looking at the "The Russian Front" mod for RTCW. For the history research they have a contact in Ukraine, Russia, Finland and Bulgaria (that one's me). But I will take part in recruiting oher people only when I'm done with my part of the work.

 

I'm on, looking for the info we need about Bulgaria.

Ссылка на комментарий

2 Георги Антонов:

Send me one such picture, sort of a "mold" to use when looking for pictures myself

Посмотри в разделе "МОД Русская Экспансия" на сайте airborne файлы - "Описание юнитов русского мода" 1 & 2. Ссылки:

http://www.totalwar.airborne.ru/modules.ph...order=0&thold=0

http://www.totalwar.airborne.ru/modules.ph...order=0&thold=0

там включены картинки в формате jpg. Для изготовления юнитов я всё же предпочел бы размер 500х500 пикселов 8/16/32 бит color.

Кроме того, на данном сайте есть набор картинок к нашему МОДу в формате BIF и иконок в формате LBM - это приблизительно то что нужно получить в результате.

I mean, not every warrior from a given unit type was carrying exacltly a sword or an axe, or a mace.

Конечно, конечно. Можно просто указать преобладающий тип. Для топоров, палиц и алебард мы поставим галочку напротив armor piecing, остальным дадим мечи. Это нужно только для выбора подходящего отображения юнитов на поле боя, мы ведь не можем рисовать их сами, а только копируем и чуть чуть переделываем картинки разработчиков.

6. Where was the unit created

Только список территорий на карте MTW. Всё станет ясно, когда посмотришь на игру. Нужно определить лишь будет ли юнит сопутствовать данной нации во всех её завоеваниях или иметь привязку к определенной территории. Например, рыцари Госпитальеры производятся только на Мальте.

7. Religions

Аналогично, - каждой нации в игре, а всего их 20, приписана определенная религия, я их уже перечислял. Юнит - конкретный тип боевого отряда со своими параметрами может принадлежать всем или только некоторым религиям. Например юнит "религиозный фанатик" принадлежит только католикам и т.д.

8. What nations used the unit.

То же самое, что и с религией или провинциями - ещё одно ограничение на строительство юнитов. Например, "Бояр" могут строить русские или новгородцы, для которых они к тому - же ещё и "Королевский юнит" было бы странно строить Бояр испанцам или англичанам. Королевские юниты - появляются автоматически вместе с наследниками трона как свита лиц правящей королевской династии.

9. <...> But will those revolts be "random events" or they will occur with chronological accuracy.

Не совсем рандомный, известно множество причин влияющих на восстания того или иного типа: налоги, религия захватчика, религиозный пыл и лояльность губернатора провинции, революционность данной провинции как таковой и т.п. В MTW хронологически появляются только некоторые герои- заранее запрограммированные персонажи (Эль Сид или Жанна Д'Арк, например). Ну вот ещё монголо-татарская орда приходит как паровоз, - по расписанию.

10. <...> I need to know what factors impacted morale and how does it function in the game.
Мораль и бонусы к морали, - то что можно посмотреть в бою по клавише F1, очень важна в MTW. Крестьяне с высокой моралью могут разогнать вилами отряд рыцарей с меньшей моралью. Поэтому часть юнитов производится уже с готовыми моральными бонусами, кроме того бонусы дает местность, генерал, построение армии, ход боя и т.п.

 

Подробнее про параметры юнитов, прочти, пожалуйста, статью г-на Mezhika на этом сайте.

 

Уффф. минут десять стучал по кнопкам.... Давай, что-ли более короткими вопросами обмениваться. :)

Ссылка на комментарий

Engineer, I've found some stuff. I'll write it down and email it to you. See what use will you make of it. I've ordered a very comprehensive (sp? nevermind ;) ) book on Bulgaria from the first mentions of Bulgarians (Armenian chronicles, about 1800 years ago) to the end of the 15th century. It will certainly contain the info we need.

Ссылка на комментарий
Engineer, I've found some stuff. I'll write it down and email it to you. See what use will you make of it. I've ordered a very comprehensive (sp? nevermind ;) ) book on Bulgaria from the first mentions of Bulgarians (Armenian chronicles, about 1800 years ago) to the end of the 15th century. It will certainly contain the info we need.

2 Георги Антонов:

Ага, ну тогда ПОЕХАЛИ. Для начала, давайте сделаем подборку по нужному веку. Начнем с карты на рубеже 1000 года ?

Вот тут есть одна. Во втором топике прикреплю более раннюю карту по расселению западных славян. Сделаем список наций. Я так понимаю второе Болгарское царство с 1187 года? Сделаем для него карту с отдельной кампанией. Кто ещё?

Далее, нам потребуется список юнитов с описаниями, как мы уже определили и картинк для них. Можно в формате MS Word, - выкладывай сюда, всё что есть понемногу. Я начну поделывать наборы картинок и кратких описаний для мода. Инструмент есть, опубликуем предварительную версию и потестируем. Годится?

Что ещё будет нужно?

post-6-1051733340.jpg

Изменено пользователем Engineer
Ссылка на комментарий
Ага, ну тогда ПОЕХАЛИ.

 

Well, I didn't know we were in a hurry. Even if I did, I wouldn't have been able to obtain the book, I'm quoting below, sooner than I have obtained it. If I haven't posted anything so far, it is only because I didn't have anything. Even now I only have an insignificant bit of info. I am posting it just so I know I'm giving anything I can find.

 

Я так понимаю второе Болгарское царство с 1187 года?

There were two notable Bulgarian revolts in 1041 and 1072 but let's leave these aside. Второто Българско Царство was established in 1185 (not in 1187 as it says on the map) when Peter IV was crowned цар на българите.

(http://www.twow.ru/forum/index.php?act=ST&f=5&t=127&st=120#entry6663)

 

I've got a book called "Short history of the military art". In its first tome, there's the following info on Bulgarians (I'm retelling it, not quoting directly):

 

The Bulgarian army was comprised of heavy and light cavalry; heavy and light infantry.

The army was volunteer force (опълчение), there were also professional corps in the capital as well as guarding the borders.

 

The heavy cavalry was most probably the Czar's guard and the bolyars' дружини. The light cavalry was formed by the wealthier peasants. The heavy cavalry and infantry used spear, sword, chain mail, pointed iron helmet, shield; the light cavalry and infantry - bow and sword, chain mail, lasso, round shield.

 

Apperantly, this gets us nowhere. We don't know the names the heavy and light infantry and cavalry had. Show just a little more patience until I get the big history book I've ordered. I want to help and I will do so, as soon as I can with whatever I can. I don't like sitting around either.

Note that in my previous post I said "some stuff" and "see what use will you make of it".

 

Сделаем список наций.

 

Nations where? In Bulgaria?

 

As for maps - I have three very good maps of Bulgaria in the times of Иван Асен I, Калоян, Иван Асен II. I'll scan and send them tommorow, since I'm using another guy's scanner and he isn't around.

Ссылка на комментарий

Something on the Bulgarian administrative division:

The second man next to the Czar was the "кавкан" The Czar's council comprised of the кавхан and six велики боляри. Besides велики боляри, there are also "мали боляри". Any велик or мал боляр was either - "ичиргубоил" or "икбоил" The first (ичиргубоил) means that they carried out some duties inside the palace or they were responsible for some branch of government. The second sort (икбоил) were different. Some of them were commanders of fortresses (such икбоил was called "таркан") others were provincial rulers of regions (the position's name could be "боритаркан" or "владар" the first name apperantly has Bulgarian, the second - Slavonic origin). The greater боил's were richer and more powerful than the lesser ones.

To avoid any confusion

Singular form: велик боляр, мал боляр, ичиргубоил, икбоил, таркан, боритаркан, владар

Plural form: велики боляри, мали боляри, ичиргубоилар, икбоилар, таркани, боритаркани, владари

 

Now I'll go scan the maps and post them here. But first tell me what dimentions do you want them in. Aslo, do they have to have provinces marked on them or the whole country itself would be enough? I'm asking becasue, for now I don't have maps with rpovinces. I know which larger cities were the provincial centres, but I don't know the borders.

Ссылка на комментарий

2 Георги Антонов:

Nations where? In Bulgaria?

 

Нет, я имел ввиду ещё несколько забытых разработчиками государств того времени: Литовское княжество, Грузию, это ещё кроме Болгарии. К сожалению, никто в MTW пока не научился добавлять более 20 наций в игру, так что придется пожертвовать некоторыми Европейскими. Повидимому, Арагоном и Бургундией.

Ссылка на комментарий

Well, after that Peter Asen thing, if somebody accuses us of anachronism, we have what to reply with, don't we? :)

Were the pics and maps I sent you any help?

 

I've done a mistake when listing the administrative division of Bulgaria - it's absolutely correct, but applies to the First Царство, not the second. In the second, the region rules was called "деспот". I know that "кавхан"/"кавкан" stayed in the II Царство too but about the other titles, I don't know but I doubt they have changed.

Ссылка на комментарий

Some uncovered unit names, those are the mostobvious

 

sg..................... pl.......................eng.sg.

мечоносец мечоносци swordsman

копиеносец копиеносци pikeman

прашкар прашкари slinger

пешак пешаци infantryman (could be used for any infantry with any weapon)

 

Most of the titles of the military "officers" in the II Царство were borrowed directly from Byzantium - "strategist" and so forth. I'll have a clearer picture in a few days.

 

As for the cavalry - I don't want to risk using Byzantium names and calling Bulgarian heavy cavalry "Катафракт" because I'm pretty certain that, even in the II Царство, the Bulgarians kept their specific names for the cavalry.

Ссылка на комментарий

2 Георги Антонов:

Were the pics and maps I sent you any help?

Спасибо, всё получил и посмотрел. Вот только картинок юнитов у меня практически нет для Болгар. Попробую что-нибудь подобрать из других, или найдешь?

Впрочем, оставим наши модостроительные попытки до изучения викингов, - так будет интереснее.

 

I received the game today. God bless the post service. I'm installing and starting to learn it right away.

Отлично! Теперь, если захочешь как следует разобраться с модостроение, я готов. В любом случае, ясно становится какие нужны картинки юнитов: review_panel(~250/270 pic.) & info_pics - icon(50[50 pic.)

Ссылка на комментарий
Вот только картинок юнитов у меня практически нет для Болгар. Попробую что-нибудь подобрать из других, или найдешь?

 

Unfortunetly, so far, I haven't been able to find a picture of a soldier "в цял ръст". Even a thorough description would suit me, I could assemble it from pieces of other pics.

Ссылка на комментарий
  • 2 недели спустя...

Now the real titles, 2nd Царство. All were directly taken from Byzantium. There were occasional Bulgarian titles like "войвода" but almost all else was Byzantine. "Кавхан" was out as well as all titles with Bulgarian (original, pre-slavonic Bulgarian) etimology.

From highest to lowest:

Цар (at least in Bulgaria there were full titles like "Цар и самодържец на българите", "Цар на българи и гърци" as well as many other combinations. That's when the цар really wanted to show off :) Will such full titles be included for the corresponding monarchs?)

1 Деспот

2 Севастократор (in some periods these two were reversed: Деспот was second highest and Севастократор was highest after Цар)

3 Кесар (a derivative of "Ceaser")

4 Севаст

5 Логотет

6 Просотратор

 

Кефалич- областен управител

Каситрофимект - началник на крепост

 

I still can't find any pictures of soldiers. Mind you that, in the original game, they don't use pictures taken from somewhere, but they have pics of rendered 3d soldiers, most probably constructed in accordance with documents. So, it's not fair! :)

Can't we have a piece of original archeological material instead of realistic soldier pictures? Like, for example: when you right click on a unit of мечоносци, you have a picture of real swords from that period, found in place X, stored in museum Y. Also, is there any way to have original pictures (in Orthodox icon style) of more important generals and Czars (important enough to have been portrayed on icons back when they were alive)? It would bring athmosphere, imo. Medieval suffers from these comic book style caricatures that serve as generals' portraits, many of them really look out of place.

The interface itself also doesn't look much medieval. Maybe incorporate motives from Russian, Byzantine and other major nationalities' artistic traditions? Tell me your opinion.

Ссылка на комментарий

2 Георги Антонов:

I still can't find any pictures of soldiers

Мы нашли одного человека, у которого есть оцифровки книг издательства Osprey. Если он нам поможет, - будут.

Can't we have a piece of original archeological material instead of realistic soldier pictures?

Нет. Не лучше. Но это только моё мнение. Я опубликовал статьи в разделе "моддинг-инструменты" как делать иконки и review юнитов, - кто хочет может сам быстро научиться.

Medieval suffers from these comic book style caricatures that serve as generals' portraits, many of them really look out of place.

Да. Это же игра?

The interface itself also doesn't look much medieval.

Весь интерфейс зашит в файлах BIF, - его не трудно перерисовать, да и ролик-заставку поменять можно. Руки просто не доходят... Найдешь мотивы- орнаменты, ярлычки, узоры - что-то вроде гербовых композиций на царских орденах, - пиши ссылки на форум.

Now the real titles, 2nd Царство
Возьмешся за национальный перевод (болгарификацию, - или как это называется?) Мы делаем на английском(SlipJ или ещё кто помогает), кто-то переводит на русский, а ты локализуешь? Иначе, пожалуй, оставим Царя.

 

Мы всё ещё не готовы взяться за добавление Болгарского 2-го царства в MTW. Но материал я буду собирать помаленьку и иметь ввиду такую весьма интересную возможность.

Ссылка на комментарий

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
×
×
  • Создать...

Важная информация

Политика конфиденциальности Политика конфиденциальности.