латник Опубликовано 15 июня, 2004 #1276 Поделиться Опубликовано 15 июня, 2004 ето pipol я вот новие ролики посмотрел . и такой вопрос созрел а с слонами че без свиней горяших не как не замочить чтоли или все армию на них тратить????? Не надо будет давать слоникам площади для удара, чтобы их напор ни во что не упирался, и лучниками их валить активно... Ссылка на комментарий
MiLit Опубликовано 15 июня, 2004 #1277 Поделиться Опубликовано 15 июня, 2004 А как же осадная артилерия.... Сумниваюсь, что самый откормленный слон выдержит попадание со скорпиончика. Надеюсь еще будут доски с гвоздями и шипики, вроде про это говорили. Так что Слоны Не пройдут! Но пасаран! Ссылка на комментарий
ЛЮБИТЕЛЬ Опубликовано 15 июня, 2004 #1278 Поделиться Опубликовано 15 июня, 2004 На вражьих форумах народ пытается города посчитать , по скринам и роликам , где карта мелькает Кто много скринов и роликов , с глобальной картой , видел - как там , городов , на глаз , поболее чем в MTW Разрабы , среди опций дипломатии , заявляли возможность продажи городов ( провинций ? ) , в MTW играть места мало , а тут продавать - значит переспектива ширшее Ссылка на комментарий
Viking Опубликовано 16 июня, 2004 #1279 Поделиться Опубликовано 16 июня, 2004 На телеканале "Культура" сейчас идёт сериал от Би-Би-Си "История древних цивилизаций". Если кто видел, то не из Рима ли там текстуры видов городов использованы? Ходили раньше слухи, что Би-Би-Си что-то позаимствует у Рима для своих образовательных программ по древней истории. Ссылка на комментарий
UncLAw Опубликовано 16 июня, 2004 #1280 Поделиться Опубликовано 16 июня, 2004 На вражьих форумах народ пытается города посчитать , по скринам и роликам вобще там у них крыша едит не спиша тихо шыфером шурша. лудче пускай лудею в мувиках пересчитают Ссылка на комментарий
SlipJ Опубликовано 17 июня, 2004 #1281 Поделиться Опубликовано 17 июня, 2004 По поводу слонов: в одном из роликов ТС их довольно быстро и весело мочили всякие разные дротикометатели, а один отряд езе на подходах расстреляли лучники. Вроде какая то из битв "наследных королевств" если память меня не подводит. Ссылка на комментарий
UncLAw Опубликовано 17 июня, 2004 #1282 Поделиться Опубликовано 17 июня, 2004 По поводу слонов: в одном из роликов ТС их довольно быстро и весело мочили всякие разные дротикометатели, а один отряд езе на подходах расстреляли лучники. Вроде какая то из битв "наследных королевств" если память меня не подводит чета я токова не видал лде найти ето ролик можно подскажы Ссылка на комментарий
UncLAw Опубликовано 17 июня, 2004 #1283 Поделиться Опубликовано 17 июня, 2004 и ето люди я видел всего 18 мувиков а сколько их вообще? можете сказать ото чето новое охота посмотреть Ссылка на комментарий
латник Опубликовано 18 июня, 2004 #1284 Поделиться Опубликовано 18 июня, 2004 По поводу слонов: в одном из роликов ТС их довольно быстро и весело мочили всякие разные дротикометатели, Что то быстро они их мочили...как то подозрительно ... Слон все же животное сурьезное Ссылка на комментарий
AlexMSQ Опубликовано 18 июня, 2004 #1285 Поделиться Опубликовано 18 июня, 2004 Это была Рафия. Ссылка на комментарий
MiLit Опубликовано 18 июня, 2004 #1286 Поделиться Опубликовано 18 июня, 2004 НЕ знаю, как самих слонов, но погнщиков и метателей вполне вожможно подавить своими метателями. А сам слон, животное не агресивное, и как бы он не был натренирован, сам на противника не попрется. Т.о. даже обычными пехотными формированиями(без супорта артиллерии и прочих извратов со свинками) можно относительно успешно противостоять слокам. Что и тебовалось доказать: слоны эффективны как оружие массового морального(в основном) поражения и особенно замечательно действуют на незнакомого с ними противника(было б прикольно, если у отрядов или генералов был-бы маленькая "знаком со слонами", что довало бы преимущества(опять же в основном психические) при борьбе с вышеупомянутыми животными. "И тут Остапа понесло.."(Ц) И все же , по-моему, слишком большое внимание в РТВ уделяется слонам. ПС А сентябрь все ближе и ближе. На сколько я понимаю именно на него стоит пока релиз. Если это правда, то к августу и дема должна быть! Ссылка на комментарий
SlipJ Опубликовано 18 июня, 2004 #1287 Поделиться Опубликовано 18 июня, 2004 И все же , по-моему, слишком большое внимание в РТВ уделяется слонам. Это волольно легко обьяснить - для большинства "потребителей" этой игры слоны в принципе такая же диковинка как для легионеров ("живая гора с Х на морде"). Кроме того вспомните с чем связаны ваши самые приятные и захватывающие моменты медивала? Мои, например с ситуациями когда моя тренированная и прокаченная армия сталкивается с чем то страшным-могучим-невстреченным_ранее (катафракты с 9* императором, алмохадские менты в раннюю эпоху, викинги, варяги и т.д.). Так что тут расчет и на всю "публику" и на профи-хардкорщиков (аля "как замочить византийского императора отрядом крестьян") Ссылка на комментарий
UncLAw Опубликовано 19 июня, 2004 #1288 Поделиться Опубликовано 19 июня, 2004 http://forum.ge/?showtopic=33565676 реал форум а главное по нашему говорят :o Ссылка на комментарий
blizzard Опубликовано 19 июня, 2004 #1289 Поделиться Опубликовано 19 июня, 2004 UncLAw http://forum.ge/?showtopic=33565676 реал форум а главное по нашему говорят всё понятно написано у них там буковки все как одна друг на друга похожи, бедняжки, мучаются наверное с пониманием своего родного языка Ссылка на комментарий
ЛЮБИТЕЛЬ Опубликовано 20 июня, 2004 #1290 Поделиться Опубликовано 20 июня, 2004 ПС А сентябрь все ближе и ближе. На сколько я понимаю именно на него стоит пока релиз. Если это правда, то к августу и дема должна быть! --- Не факт Разрабы недавно жаловались , мол может придется на пару месяцев отодвинуть релиз Совесть заела , со всякой ботвой типа слоников возится , они за стратегию взялись , а там - "конь не валялся" Как говорят вирты и вайсы от балды выпадают , генерал в битвах поседел , а ему бах -"убогий трус" А на этом там много повязано , гораздо больше , чем в MTW Говорят рекрутская база провинции на лояльности населения завязана , а та от виртов и вайсов правителя ; вот разрабы там и запарились Ссылка на комментарий
xcb Опубликовано 21 июня, 2004 #1291 Поделиться Опубликовано 21 июня, 2004 ЛЮБИТЕЛЬ Говорят рекрутская база провинции на лояльности населения завязана А поподробней? Завязано на качество или кол-во юнитов. Ссылка на комментарий
латник Опубликовано 21 июня, 2004 #1292 Поделиться Опубликовано 21 июня, 2004 То есть, если население в захваченной или даже своей провинции к нам будет настроено не очень, то и солдатиков мы там не сможем набирать?... ну что же... будем среди населения проводить выборочную кастрацию ..чтобы от армии не косили. А вот релиз если задержат ... ...жаль Ссылка на комментарий
ЛЮБИТЕЛЬ Опубликовано 21 июня, 2004 #1293 Поделиться Опубликовано 21 июня, 2004 ЛЮБИТЕЛЬ Говорят рекрутская база провинции на лояльности населения завязана А поподробней? Завязано на качество или кол-во юнитов. Да вроде еще круче получается - количество завязано на численность населения , качество на здания ( то есть на бабки ) , а если лояльность сильно падает , то строить ничего нельзя , как в SPARTAN ( ЛЕГИОН ) Я много , но давно , всяких "вью" читал , может разрабы увлекшись слониками, вообше все это порежут Но обещали они много --- Читал впечатления от Е3 - ура ! игра готова ! слоники бегают ! Так что , сами понимаете , на кого работать приходится --- Вот чел заморочился , журналы немецкие и итальянские перевел ---- Epic Scenario RTW starts a few years after 250 BC. Rome has just fully conquered the Italian penninsula and has now shifted priorities from their own homeland to the rest of the world. The tutorial (possibly also the demo) will let us experience first hand the begginings of the First Punic War starting in Sicily. Although the "weak" Latins(Romans) will be the main characters in this game, other civilizations, like the great Carthaginians and the savage Germans, will also be playable. There will be 20 civilizations in the game (4 will be Roman) of which 12 will be playable. Every culture will have completely different sets of units for a total of 150 different types of uniques units with their own advantages/ disadvantages but no one faction will be able to play with more than 20 units at the same time in one battle. In the Middle of Action! The greatest change in RTW will be the new 3-D units which are a great improvement over the "pixel-based" units of MTW. The maximun number of units that one will be able to command are 20 units, and each unit will have a maximun of 200 soldiers. Units will now be a lot more realistic and generals will be easily recognized and will be able to be seprarated and controlled from their corps of cavalry/ infantry. Other than being able to controll army leaders/ generals, one will also get to controll the greatest generals the world has ever seen, including Hannibal Barca, Scipio Africanus, and Julius Caesar. Generals will also have 120 types of unique vice and virtues that will affect your armies and enemy armies as well. For example, if your general is known for committing hideous crimes to enemies, then enemy armies will cower at the site of your general. Fascinating Battles RTW will also improve strategic battles from the very extensive strategies of MTW, with the addition of unique battling qualities in each unique civilization. For example, Germans will be invisible in forests. In RTW one must pay a close attention to the improved moral. ----------------------------------------------------------------------------------- PAGE 2-3 Continued from: QUOTE In RTW one must pay a close attention to the improved moral For example, if a unit of cavalry charges a fully set unit of Greek Phalanx, the cavalry unit is most likely going to turn back in fear. This is how the fascination we all have for Total War is going to return! Gigantic maps with thousands of troops over it that will behave in an individual manner, not like robots. Almost every type of unit in the game will have individual special attacks or formations. The Greek hoplites will be able to form a phalanx (soldiers holding spears facing forward), the legion will throw their "pilums" before using their "gladius" (As we've seen in TC), or legions that will form the "turtle formation" in which they will cover themselves up completely with shields to prevent arrows from killing them. SPQR The faction of the Senate (SPQR) will not be controlled by players, it will be controlled by the Senate. This Roman faction will be the most powerful out of the four, Julianus, Scipios, and Brutii (i suppose the Senate will resemble the Pope of MTW...). Rome is threatened from all sides, from the South and West, Carthage, from the East, Macedonia, and from the North, Gallia, so theonly choice one has to be successful in playing the Romans is to play as a team. The Senate will give out orders to each of the 3 Roman factions like: "conquer Saguntum for Rome", and when the player achives this goal, the Senate will award the player with 5,000 dinarii or a unit of praetorians, for example... The senators (much like the Pope) will do whatever is necessary to stop you from gaining more power than you originally had, so if one tries to conquer Gaul or Iberia without any order from the Senate, one will have to manage the newly-conquered cities by oneself. But in the other hand, if one follows the will of the Senate, and is victorious at achieving it, one will be able to gain seats in the Senate until you become so powerful that you gain the seat of consul or pro-consul. ----------------------------------------------------------------------------------- PAGE 4-5 Strategic Map In RTW's predecesors, the map was based on the game "Risk" and armies moved from one province to another no matter how large the armies were or what geographical walls had to be breached. In RTW's strategic map, there will also be provinces, but each province will have small sections or "squares" of their own so that the strategic level of the game is a lot better. Small openings in mountains must be defended, and one must plan one's attack extensively in order for the plan to work properlly. For example, instead of attacking a city face to face, it is better to attack their subministries and resources so that the town will be cut off any income and will be weaker once you attack. Armies will have an attack area, and if an enemy unit gets too close to their area, they will have to face your army which means that rivers or mountains will be great strategic places for atack/defense. Conquer Rome Roads, forts, and resources, make the gameplay and strategy in RTW incredible. Wonders of the World, such as the lighthouse of Alexandria, and the Colossos of Rome will offer bonuses to the player that controlls them. For this reason they will be very tempting objectives for enemies to conquer. Wonders will be able to be seen in battles. A player will be able to choose from a total or partial victory over Europe, or an economical victory (much like MTW). It is likely that the same system of conquest that MTW has will be applied to RTW as well... (smaller kigdoms will receive more points than large empires when they conquer provinces) There will also be an "imperial" victory in which the goal is to gain enough power to go against the Senate, cross the Rubicon, start a Civil War, conquer Rome, defeat legions from the 3 houses, and hold Rome for 10 more years. ----------------------------------------------------------------------------------- PAGE 6 100% historical? Not only have we seen how the game works intensively (we meaning gamstar), we have also talked with CA. We asked Michel de Platter if he thought the game was too complicated to work, but he answered with a big fat NO. "We have changed the system of the game completely from MTW", de platter says. He said that players will have advisors (like in Civ III i suppose) that will oversee problems in your empire and solve them immediately according to your style of play. "Units will be better recognized as well and one will have a better controll over one's army." The Senate will give out orders for you to do and you can take your time at accomplishing them. We are also working on the tutorials which will not act like a regular tutorials but as if they were a real scenarios. "And what are units like gladiators and praetorians doing fighting in battles?", gamestar asks Mike Simpson, in which he answered: "many of the units will not be historically accurate, but they will add balance to the game and they will add some coolness as well." "The Romans used flaming pigs only once in a battle against elephants, but i don't see why we should take them off as a unit of the game." "If there is ever a doubt in the accuracy of a unit or building, we have to decide to keep or leave it for the sake of gameplay." Variations of Diplomacy between Civilization 3 and RTW The greatest defect in the past TW series has always been the lack of complex diplomacy. In MTW, and STW there were only three froms of diplomacy, neutral, enemy, and ally. In RTW we have reshaped diplomacy and have made it resemble the complex yet entertaining diplomacy of Civilization 3. For example: the Romans can ask the Greeks to let their troops stay in Greek territory for 10 years, pay the Greeks 1,000 dinarii in tribute and give them a benevolent trade deal. In exchange the Greeks must give the Romans the city of Tarentum, and must attack Rome's enemy, the Macedonians. In MTW, managing non-battling units (spies, princesses, etc) was a pain in the rear. For this reason, we have decided to decrease the number of these units and instead make general units have a greater variety of things that they can do. For example, spies can now be used for counter-espionage and assasination, and a diplomat can now ask foreign princes for the hand of patrician princesses. ----------------------------------------------------------------------------------- PAGE 7 The Art of War Cities are going to be VERY detailed in RTW, and they will appear in the scene of battle as well! The controll of a province is administered by its capital, and a capital falls once the political center of the city is controlled by enemy troops. Naturally, the center of the city is well defended with a lot of houses and streets. The sieger will have a lot of destructive weapons at their disposal including siege ladders, catapults, siege towers, etc... One will be able to fight in the streets of a city, and epic battles like those of LOTR; The Two Towers will be a daily routine in RTW. Because CA has changed the system of siege so drastically from the other TW series, siegers will now face new threats from the outside, including plagues and lack of resources. Castle sieges in RTW will also be more important than in MTW. Troops Every single unit in RTW, may it be Spartan hoplites, armored elephants, chariots, etc, each will need different tactics in order to deliver an effective plan. In contrast to MTW, RTW will have 4 different levels of valour. Generals will not influence the valour of an army, but they will influence that of morale and discipline. As in MTW, when you construct more buildings, more units will become available for training. And don't worry, because upgrading armor will also form part of the game. One will also be able to set rally points for an army so that they go to a set place when they finish training. So that units don't loose their so precious experience, the option of "retraining" will also be a new addition to the game. Commentaries Although there is still at least 6 months left until the game is released, we (meaning gamestar) have been able to put our input of the game. It is no surprise that RTW was started at the same MTW did... We know that there will be 2 types of campaigns and more than 5 historical battles like that of Teutonburg. Multiplayer in RTW will be given more variables or options and the campaign will remain only as a strategic function in the game. (might mean no MP campaign?) CA will make all editorials used to create the game at the disposition of the players as well... There will even be a strategic map editor where one will be able to change terrains of Europe OR add more provinces (this means you LOTR fans might want to create Gondor ). There will also be a city editor in which one will be able to create historical cities and change them, and they will appear in the strategic map with a symbol of a "dot". Siblesz' commentaries: Notice that the release date says: "3rd quarter, 2004", which means that the rumors are RIGHT. --- As English is not my native language, please ignore all grammar and spelling mistakes. German "Gamestar", this month edition, seven pages. Many facts new to me. Some things I have written to verify them, as they were only rumurs until now. If someone explains me how to integrate pictures and where to store these for online use, I will scan the new pictures and incorporate them in a further posting. Unit Size: 20 Units for each side, each up to 200 men. Special maneuvers: Legionnaires can take up tourtouise formation and they throw his pilum before he takes his gladius, Greeks have phalanx, barbarians attack as mobs, which gives them speed and attack power, horse archer from parthia riding in a circle and one side allways fire, so that they pour out a continous stream of arrows. Factions: 20 Factions and 12 of them playable Rome: Rome is divided in four factions, The Non-Player Senate, which makes his own wars, is the mightiest rioman faction and the Senate gives Orders to the three other factions, like "conquer city X". The Senate watches the other factiosn, that none becomes to powerful. The Senate also demands then that a faction, which has conquered without Senate approval gives some of their newly conquered cities to the senate. The three others are the clans of the Julius, Brutii and Scipions. If you fight the state-sancioned enemies or builds public buildings, then you can push your henchman into the senate to gain influence and prestige. Other Factions Mentioned: Macedonians (mentioned playable), Greeks, carthage (playable), Germans (playable), Starting Date, other: 250 b.c. Two campanges, at least five historical battles, one of them the Battle of the Teuteburg Forest. Also it is planed to incorporate the whole game editiors to the game. Release is mentioned as third quarter of 2004. Diplomcy: (THANKS CA), is more like in Civ 3, you can sum up proposals, add things. Here the example mentioned: "Give me military passage for your territory for 10 years, also trading rights and 1000 Dinars tribute, for this you get the city Tarentum and I will attack your enemy Macedonia for the next five years. Streatgic units mentioned here, spy and diplomat. We will get less strategic units, but these are more variable. Spy can also assassinate. Strategy map: The strategy map is divided into provinces, but each province is divided into squares. Each square is a battlefield, with the surrounding squares adding to the battlefield. Each square has also an aggricultual value and sometimes special resources, like Elephants. Armies moving with movement points over the strategic map. An army attacks each enemy army that comes into a range of one square. Buildings: Quote: "Streets, Forts and Resourcefields making the strategymodus, also the tactical demanding." Worldwonders like the Coloss of Rhodes, the Lighthouse of Alexandria giving huge bonus, and they are on the battlefield. Victory: Partial or full conquer, economic victory, similiar to medieval. Imperator-victory, romans only, starting a civil war against the Senate and the two other roman factions, aim, conquer Rome and keep it for 10 years. Siege: Aim is to conquer the "meetingplace" (german: "Versammlungsplatz") in the city. I can only guess that something like a forum is meant. Throwing machines are moveable now, the number of ladders and siege towers depends on the army size. Rams and miners, for undermining the walls. Units: 150 Unit types, with 20 Units for each faction, I write only those that I haven't seen in the unit profile section of totalwar. Romans: Medium Auxilary Cavalry, burning pigs. Velites are only mentioned, but not shown in the article. Greek: Phalangencarrier (like Pikes), normal Hoplites Carthage: Spearmen, Mercenry Infantry, Carthages reliable standard infantry, Archers, War-Elephant, Cataphract-Elephant (Armored). A picture shows Carthage cavalry, armed with spears and greek looking armor. Germans: Nobility Riders, one of the best cavalry in game, warr chariots, berserkers (world must be full of them in old times), axefighters, with shield, armor and a good axe. Macedonians: Elite-Hoplit, quote: "the kings guards carrying a 2,5m long xyston and fear only archers". Silvershields, quote:" Copy of the roman legionnaire. Effective heavy infantry but not as good as the original". Hipparchen, quote:"this heavy cavalry strikes in a tight block into the enemy formation. To slow for pursue." Hope you like the info's. pictures shown: -A hill full of romans, a ballista in the fore, in the background is a big wooden fort and a sea. -a series of three small pictures, showing Legionaires in Lorica Segmenta in blue fighting long haired, bearded swordfighter with chainmail and round shields with iron bucle in green, the two other shows the same legionaires against german axefighters. Big pictures: A walled city, one wall section breached, to the lef an open gate, behind the gate is a big building in flames, right of the flames on a hill in the city is a classical greek/roman temple. There are four more places where smoke ascends. To the right a three catapuls, firing burning shots into the city. In the foreground are roman legionaires ighting two dozens war elephants and armored elephants. Strategy Map: One bigger with lower italy, an ugly small scale province map in the left corner, some buidilngs from the xity in the middle centre. The strategic map shows five fleets, the special resources, watchtowers, streets and the hills of lower italy, you can ecen see the vesuve vulcan. The other tiny pictures showing Egypt, arround Alexandria and a big wood with Bonna (today Bonn) in Germany. Unit pictures shows a phalanx with sarissa (pikes), marching greeks, normal hoplites in the foreground and the long sarissa carrier behind. Small picture of carthagian spearmen, in white looking very much the same as greek hoplite with open helmets, but shield is square and long. Picture with roman legionaires in lorica segmenta with their pilus ready for throwing. Picture of sarissa carrier with hipparch cavalry behind. German nobility riders fighting thourg legionaires. --- Roman: House of Julii Roman: House of Brutii Roman: House of Scipio Roman: The senat and the people of Rome Macedonia Egypt The Seleucid Empire Carthage Parthia Pontus Gaul Germania Britannia Armenia Dacia Illyria Numidia Scythia Spain Thracia rebels Ссылка на комментарий
Praetorian Опубликовано 21 июня, 2004 #1294 Поделиться Опубликовано 21 июня, 2004 Теперь бы на русский перевести Ссылка на комментарий
Gonzalez Опубликовано 21 июня, 2004 #1295 Поделиться Опубликовано 21 июня, 2004 Судя по статье - демка будет и релиз намечен на 3 квартал 2004! (а не на 4 кв.) тохда мои разрабам. Ссылка на комментарий
латник Опубликовано 21 июня, 2004 #1296 Поделиться Опубликовано 21 июня, 2004 Судя по статье - демка будет и релиз намечен на 3 квартал 2004! Твои слова да к Богу Ссылка на комментарий
UncLAw Опубликовано 21 июня, 2004 #1297 Поделиться Опубликовано 21 июня, 2004 Не факт Разрабы недавно жаловались , мол может придется на пару месяцев отодвинуть релиз не хорошая конитель Ссылка на комментарий
ЛЮБИТЕЛЬ Опубликовано 21 июня, 2004 #1298 Поделиться Опубликовано 21 июня, 2004 Не-ее , переводите сами , больно муторно --- Игровые нации в конце ---- парфянский выстрел - обещали за год два хода - лето/зима - обещали кроме большой компании обещали локальные , типа галльской войны , на отдельных картах ( но это скорее в аддоны пойдет ) из статей видно , что теперь в каждой фишке по 20 юнитов , вместо 16 размер оставили до 200 чел , хотя обещали у варваров до 500 , чтоб было кого резать по скринам выходит , что у городов есть понятие снабжения , под названием иконка с колоском ( маска минор/мажор - вероятно настроение народа ) на одном скрине видел , что повышение/понижение лояльности высчитывается до десятых , значит очень важный показатель а тактические карты 9х9 км , это раз в десять больше чем в MTW , во простор для маневра --- Вообще обещали столько , что слоники это меньше , чем ничто , что так все на них зависли Ссылка на комментарий
Praetorian Опубликовано 22 июня, 2004 #1299 Поделиться Опубликовано 22 июня, 2004 Если цель игры захватить Рим и удержать его 10 лет, то как тогда играть за фракцию "Roman: The senat and the people of Rome", если Рим и так в их руках? Ссылка на комментарий
Praetorian Опубликовано 22 июня, 2004 #1300 Поделиться Опубликовано 22 июня, 2004 Да и вообще не понятно как римские фракции будут взаимодействовать друг с другом... Ссылка на комментарий
Рекомендуемые сообщения