Рим, новости - Страница 48 - Rome - TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр Перейти к содержанию
TWoW.Games - Сообщество любителей умных игр

Рим, новости


VDmitry

Рекомендуемые сообщения

SlipJ

Думаю ни чем не придется. Все улучшения, что я увидел, на мой взгляд, относятся к "доводке" и "коллибровке" игры.

Всегда приходится чем либо жертвовать. :( В данном случае я думаю придётся пожертвовать не одной бутылкой пЫва чтоб проапгрейдить "боевого коня". :(:(:(:rolleyes: Ибо мыслется мне что реалистичность в игре потребует дополнительных мегагерцов и мегабайтов железа :(:(:)

Ссылка на комментарий
  • Ответов 2.1т
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

  • MiLit

    117

  • ЛЮБИТЕЛЬ

    171

  • Praetorian

    137

  • blizzard

    175

Топ авторов темы

О, какие люди!!! :worthy: SlipJ вернулся в наши ряды! Давненько тебя не было видно сдесь! :cheers: . А вообще прикольно, что у кавалерии появился такой бонус как врезание в пехоту, и потере последней некоторого кол-ва народу.

Ссылка на комментарий

VantallA

Везёт вам, а я этот мувик недели три качать буду(если не дольше  и если всё таки выкачаю  )   

Расскажите плиз, что там а?

Да там все те же осады, сражения и тд...

Из нового - крутые разрывные снаряды для катапульт, которые раскидывают врагов во все стороны :D и конница, перепрыгивающая через опрокинутые ряды противника B)

Был бы ты из Минска - я бы тебе переписал его. А что в Москве не у кого взять чтоли? Не верю !! :D

А вообще я устал от этих мувиков... мне реальную игру (ну или демку) подавай !! :lol:

Многие надеятся, что после E3 дему выпустят. :rolleyes:

 

А если что посмотреть - так это что-нибудь типа Time Commanders. И приятно и полезно (много нового для себя из истории почерпнул!) B)

Ссылка на комментарий
А когда Е3 будет?

Praetorian да вот вчера закончилась вроде

----

:lol::lol:

----

Мнение очевидца :rolleyes:

Just got home from E3. RTW looked really great. Got to see Rmans vs Seulucids, Gauls, and Carthaginians and to m=play with the Strategic Map. Very cool. THe Phalanx was really cool. THey raise there spears up in a sort of wave to let Friendly units pass in front. Looked excellent.

 

Other cool stuff. Lots of different Gaul units. Different Warbands etc. Critical happenings on the battlefield pop up small icons on the left. THis can be jumped to or expanded into a message. THis included commanders dieing etc. Saw the elephants in action very cool. THere are three kinds of elephants regular, war elephants (which have a tower with archers) and armored which appeared to be the larger african variety. The flaming pigs were there but the less said the better. Although they looked very pretty.

 

The strategy map seemed very cool. WHen you select an army a irregular shaped area around the unit shows where it cna go with its remaining movement (land and naval) terrain effects the shape as does other factors. Very interesting. THe map stretches pretty var south, deffinetly farther then MTW and much further south and somewhat further north. You defeat a faction by destroying all it's family members. There was some cool looking spy stuff where you can send them to sabotage stuff.

 

THe tactical deployment is different. your placement areas are different and are based on factors which weren't apparent. For instance in one battle the Romans had to set up in a triangle. THe display shows the shape of the units being placed with highlights as your doing it. Very nice. Campaign includes a Greek faction, 3 Romans, Egypt, Gaul, Seulucid, Carthage, Macedonia, and Parthia. Didn't hear what the other was.

 

All in all it looked really good. NOt quite done but very very close.

 

Well its impossible to get any idea of the AI looking over a demo guy's shoulder. I do know that he lostmost of the battles he kicked off but that was more because he wanted to show me various features.

 

Other questions: The Gaul troops had oval shields and checked pants and it lokked like long moustaches. They had Forest War band. Some other kind of war band (sorry it went by really fast) and a basic meduim infantry type unit. They also had some Cav looked like they were using lances.

They looked good to me but Im not the Gaul expert that some folks are.

 

Naval stuff

The individual fleets seem to carry specific armys and you have to acctually beach your galleys to make assaults. Where you beach is where you fight (if there are defenders that is). Naval combat is still abstract but the guy demoing the game said that theyd really like to get naval combat in some day "when they can do it right" abstract is definetly better then half-posterior in my opinion. Sorry didnt get naval unit types or anything.

 

General notes

Oh you can select a unit and zoom in on him and /or follow him arround the Battlefield. The zooming in and out seemed to be on a curved track so that the angle became more acute as you zoomed out (pretty standard). When you select a unit little bright arrows show up under each unit member showing his location and orientation.

 

Unit sizes were 100 but the demo guy said they had uped it for the demo and that a standard legion unit would be 60. The cav were 60 so I would presume they are normally 40.He said that the unit size is completly adjustable but that wasn't clear if he meant in game or in the editor. He did say that the units had been made tougher and that that would be doable in the editor.

 

Can't think of anything else. I'll try to get back and ask more questions. When the game is in front of me I just start drooling uncontrollably. Didn't see any PC games that came close to it. Saw some really crappy games. Probably the worst was the Punisher game. The scene they showed was you as the main character feeding someone alive into a wood chipper feet first. Very nasty. The Shield a game based on the TV show also looked very lame. They're were a lot of other turkeys but those two stood out for me.

 

Whoops somebody asked about rebels. He just said that if you kill all the family of a faction the areas the faction controly go Rebel. Pretty much standard TW but you did ask. Nothing mentioned about Pirates. He flashed through the build screens etc. Without getting my hands on them I can't really tell you much. They looked ok could use a little visual polish but were certainly functional.

 

OK I took another look and tried to get your questions answered. I thought you'd have more.

 

Multi-player: as already announced no strategy map but you can play historical battles. Tuchenwald was the example given although the demo guy (who had a weak grasp of history) thought it was the Guals and Romans.

 

AI: As I suspected the demo guy couldn't really tell me much. There are four levels of difficulties easy normal har and impossible. He wasn't able to give me any real details

 

Numbers of armies. There is no strong limit but the way command works tends to limit the numbers. Let me explain. You now have actuall commanders. These are not recruited but are nstead members of your family. When your daughters grow up you'll get the chance to marry them to likely prospects thus getting new commanders. There are other ways to get commanders but this is the main way. These guys are your commanders and Govenors. The Govenor of a province is apparently no longer a title they actually have to be present. You can have stacks without a commander. In this case the stack is commanded by a 'captain', a sort of ersatz commander. Apparently these are less effective.

 

New Information

As has been reported you play as one of the three roman factions till you make emperor. This unlocks all the other playable factions.

 

Number of factions.

There were 16 factions listed on the diplomacy screen. From memory there was Thrace, Gaul, Greek City States, Macedonia, Germania, Carthage, Parthia, Egypt, Seulucid, 4 Roman (3 factions + the Senate), Armenia, Ithink Illyra, and I can't remember the last one. Of course not all of these are playable - 11 are 3 Roman + 8 others.

Popularity and Infulence

You accumulate popularity and influence with both the People and the senate seperatly. Influence gains you titles and popularity effects rebellion. Didn't get full details on this.

 

Trade:

Trade routes show as very small animated carts on the map. These appear as you build roads and the number of carts graphicllly represents the value of the route. Sea routes are shown on lines connect specific Ports.

 

The Sea:

There are no sea areas. Ship movement is much more literal with you acctually loading units onto fleets. the MTW I saw 4 unit types. Quins, tris, bis and some sort of special Quin. Naval battle is abstract but is based on both ships and the number of troops on board (very accurate to the period). Results are broken out by each ship type and getting away with part of your fleet intact is common.

 

Managment interfaces

More detailed the MTW. Troops being raised is associated woth specific buildings. This is similar to MTW

 

Population:

This is a major new change. Raising units cost pop. Happiness effects pop increase rate. Pop is your tax base as well as your recruitment base. Each unit has a pop cost.

/// :rolleyes: ///

 

Retraining:

Now a seperate queue. This is excellent!

 

Marian Reforms:

THese are being handled like GUnpoowder in MTW. A randomized date aprrox at the correct time. Old units can not be converted to post Marian units.

 

Random stuff

Agents can be merged with army stacks. Some will effect the army (like Archimedes) others are just along for the ride. They can also be used independently on the map.

 

Armenian Roman style troops looked really cool.

 

Sieging is excellent.. The ladders and battering rams are cool. Essentialy the way siege equipment works you get build points to expend on siege equipment. THis can take various amounts of time to complete. WHen you assulat you get to assign the equipment to a unit which uses it.

 

Every group gets what the demo guy described as cool unique units. The example he gave was te German "screaming women". Yes well anyway.

 

You can move at will. Roads just increase how far you can move. In order to conquer a province yuo need to capture its city. Each region has one. If it's undefended it will just be captured. Destruction is more up to you then in MTW.

 

Don't know how expensive roads are. Its hard to get a sense of relative expense until you've played the game a while. I would GUESS that they must payoff economicly and militarily.

 

Cities. Each and every province has one city. This is an abstraction of course but it works.

) What's the largest unit size?

Don't know the units being shown were outsized for the demo. THe normal units seem to be in the 40-80 range. I've never rally been in the "bigger is better" camp with unit sizes but I can understand it being a concern to others.

 

2) Can elephant riders use their missile weapons?

Yes. Apparently NOT on the move though although I may be wrong. THe basic elephant doesn't have a Howdow and thus has no missle capability but the two others do.

 

3) How does an elephant vs cavalry charge look like (Flying horses?)

Didn't see a full head to head charge. Another poster did though and it sounds great. Horses seem a trifle too efective vs elephants and Infantry somewhat less then I'd like but we'll see how it works out in the final game.

 

4) Effectivity of chariots

No info. Didn't see any in use.

 

5) Are there gonna be running civilians in cities?

Looks like no. I saw a siege and say nobody but mil units. As in MTW abstract defenders man the towers and walls and this represents the city guard as it were.

 

6) How are forts and watchtowers gonna function? You mean u can place where u want the fort or walls to be?

Good question. I don't think so I think all the citys have a predetermined layout and you just "fill it in" but this is just a guess.

 

7) When's the release date

All I got was Fall.

 

How finished is the game.

Its looking good, especially for the fall. E3 demos are of course often cooked up to look better then they should. But I was able to point to various controls and buttons and they all seemed to work. Systems seemed to actually be working. FOr instance, we were talking about population and the demoer went to a city showed me the pop recruited a bunch of peasants then showed me the drop in pop and in income. This was repeated for several systems. Frankly, as a game designer I'm a little harder to fool then your average suit that just looks at the pretty pictures "owww piggies!" My feeling is there well on track. They'll probably be polishing up their interface, adding content, tweaking there engine performance and making small balance changes from here on out.

 

Pop limits. well in reality you were limited in MtW by what you could support via money. THis is still a limit. WHat the new system elucidates is the difference between rich populas states and rich unpopulis ones. It also allows for poor provinces being used as "recruiting grounds" since they aren't good for much else. I'm looking forward to it.

Ссылка на комментарий
ну, то, шо выделено красным, я прочитал... а переведет ли кто-нть остальное? а то уж больно много. [/quoteНу так . как я понял. что в провинциях будет только по одному городу, после взятия которого мы будем властителями этой самой провинции. Таак...дальше. что вроде на слонах будут стрелки то ли из луков то ли дротикометатели(?) :angry: ...На морях возможно будут действовать пираты. Про ребелов. что они будут появлятся после того . как будет уничтожена вся семья данной фракции. На счет гражданского населения тгоже что -то...только я честно говоря так и не понял...будет ли оно хотя бы для проформы в городах(?) :huh: Про колесницы , что не все фракции будут иметь доступ к ним.

ЗЫ: А вообще то хотелось бы почитать нормальны перевод конечно :blink:

Ссылка на комментарий
ЛЮБИТЕЛЬ

ну, то, шо выделено красным, я прочитал... а переведет ли кто-нть остальное? :rolleyes: а то уж больно много.

Уж как мой "ХТранслятор" это переводит :lol: Если бы я не знал 80% того , о чем речь :lol::lol:

---

Да , из скринов RTW можно "живопись" делать :rolleyes:

А вот бабы в Америке такие уродливые , фу :lol::lol:

---

И на таком говне буржуины играют ;):lol::lol:

---

post-3-1084662604.jpg

Ссылка на комментарий
А вот бабы в Америке такие уродливые , фу 

---

И на таком говне буржуины играют   

НУ камрад!!!!!! Спасибо за скрин!!! Сто процентов согласен! Играют они на "супертехнике" :D

ЗЫ: ..а бабы у них внатуре отстой <_<

Ссылка на комментарий

Один город в провинции!? Интересно, тогда дадут ли нам выбирать местоположение города? Да хотелось бы увидеть этот текст в нормальном переводе. Неужели ни кто из наших камрадов не знает хорошо английский, дабы перевести этот громаднейший текст? :blink:

Ссылка на комментарий

Камрады, появился мувик с выставки Е3. В нем показан горящие свини. Но слоны как-то ложили на этих свиней и вместе с легами раскидали их.

А вот и ссылка на мувик:

http://rtw.revolutiongaming.com/zonelord11x/E3_2004.wmv

Ссылка на комментарий

Сейчас переведу кое-что, он много чего там не нужного пишет.

 

Критичные события во время битвы выскакивают на маленьких иконках с лево. (на пример смерть командира и т.д.)

 

Были слоники, были свинки...

 

При выборе армии на стратегической карте появляется возможный регион похода этой армии. Разные факторы влияют на этот регион.

 

Карта больше чем в МТВ...

 

Захватываешь страну тогда когда победил всех членов семьи.

 

В кампанию входят: Greek faction, 3 Romans, Egypt, Gaul, Seulucid, Carthage, Macedonia, and Parthia и кто-то еще.

 

Каждый морской флот везет армию и вам нужно высажываться на берег. Где высадетесь там будете сражатся. Морские битвы абстрактны.

Ссылка на комментарий

Нужно будет поддерживать популярность с Сенатом и с народом. Будут торговые пути на суше и на море. Корабли не будут плавать по зонам как это было в МТВ.

 

В каждой провинции ОДИН город. Людей в городах не будет. Что-то он говорит про абстрактных защитнеков города в башнях и на стенах. Я думал что защищать город только свои войска могут а не какие-то 'абстрактные защиники', из местного населения что-ли?

 

Горовит что форты строить где попало нельзя. Игра выходит осенью. :bounce:

Ссылка на комментарий

Не понял, что значит людей не будет. В городах будут люди, от них зависит такса и рекрутство. У каждого отряда есть стоимость в рекрутах. Создаешь отряд, и население города падает, вместе с таксой.

Ссылка на комментарий
Я думал что защищать город только свои войска могут а не какие-то 'абстрактные защиники', из местного населения что-ли?

Это плохо если защитники на стенах наших городов будут абстрактными и будут управлятся компом. В таком случае нам ничего не остается делать как наблюдать за осадой и штурмом, а самим помогать только вылазками из крепости(?) :angry:

Ссылка на комментарий
Не понял, что значит людей не будет. В городах будут люди, от них зависит такса и рекрутство. У каждого отряда есть стоимость в рекрутах. Создаешь отряд, и население города падает, вместе с таксой.

Имелось ввиду, что при осаде города мирного населения он не увидел - только войска. А так наcеление будет - и оно будет уменьшалься при наборе войск в провинции (и соответсвенно падать налог?!).

 

Добавлю еще немного переведенного от себя:

 

От твоего влияния в сенате будут зависеть твои титулы и звания. А от популярности в народе - вероятность восстания в твоих провинциях.

 

Генералов теперь нельзя просто производить. Это все члены твоей семьи (как я понял нового генерала можно получить вырастив наследника или путем заключения брака) - есть намек на еще какие-то пути (нанять где-то??) - но пока неясно про это. Армии без генерала тоже можно будет создавать - они будут подчиняться некоему КАПИТАНУ :) - но это совсем не то... типа у него будет гораздо меньше достоинств и всяких бонусов, чем у генерала. :P

 

При осаде города у игрока будут накапливаться некие очки, которые он сможет тратить на строительство осадного вооружения. При штурме он распределяет все осадные орудия между своими отрядами (которые и будут контролировать их и при помощи их пытаться пробиться в город).

 

Разрушения после штурма теперь не такие рандомные, как в MTW - теперь все гораздо больше зависит от действий игрока! :bounce:

 

Это плохо если защитники на стенах наших городов будут абстрактными и будут управлятся компом. В таком случае нам ничего не остается делать как наблюдать за осадой и штурмом, а самим помогать только вылазками из крепости(?) 

Возможно эти "абстрактные" тоже тебе подчиняются... тут пока неясно. :unsure:

Ссылка на комментарий

Прошелся по зарубежныим форумам... Народ вовсю флудит насчет "утечки" демки с E3 :D

Счастливые "владельцы" этой демки рассказывают о новых юнитах - Годзилле, отряде египетских кобр, свинье-наезднице на слоне. :lol::lol:

Один даже рассказал про недокументированный режим игры - переход в пространство игры !!! Там он оказался в шкуре свиньи в отряде, который подожгли и бросили на слонов врага ! Теперь он лежит с 99% ожогами в больнице, но говорит все же огромное спасибо CA !! :apl:

 

Короче, пока про демку серьезного ничего не нашел... <_<

Ссылка на комментарий
Возможно эти "абстрактные" тоже тебе подчиняются... тут пока неясно.

А может это перекочевало из MTW. Там ведь тоже башни "сами" стреляли и масло лилось без нашего на то разрешения. ИМХО в этом и будет заключаться "абстрактность" населения, что у обороняющегося войска будет дополнительная огневая поддержка. ;)

Ссылка на комментарий
Один даже рассказал про недокументированный режим игры - переход в пространство игры !!! Там он оказался в шкуре свиньи в отряде, который подожгли и бросили на слонов врага !

Если такой режим будет. то прикольно будет оказаться на месте простого солдата или генерала :D

Ссылка на комментарий

Насчет людей они зря так придумали. Тогда не понятно становится как же они восстания собираются организовывать. Они же кричали, что типа восстания будут в городах среди городских зданий, типа даже с гладиаторами. Ну и таким же макаром сделали бы и оборону города. Или восстания тоже будут абстрактными?

Ссылка на комментарий
Они же кричали, что типа восстания будут в городах среди городских зданий, типа даже с гладиаторами. Ну и таким же макаром сделали бы и оборону города. Или восстания тоже будут абстрактными?

Короче, я так понимаю, что многое будет совсем не так как мы ожидаем, но...ничего, надо быть готовым к этому :D

Ссылка на комментарий
Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...

Важная информация

Политика конфиденциальности Политика конфиденциальности.